اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ایمنی و آتش نشانی فرودگاه رشت:

ترافیک فرودگاه رشت کنترل می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه سردار جنگل رشت از برگزاری دوره آموزشی با عنوان دستورالعمل کنترل ترافیک در این فرودگاه خبر داد.

ترافیک فرودگاه رشت کنترل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی داسی عصر امروز در جمع کارکنان شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه گیلان، دستورالعمل کنترل ترافیک در فرودگاه سردار جنگل رشت را برای این کارکنان تشریح کرد.
وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تامین شرایط ایمنی برای تردد خودروها در محدوده داخلی فرودگاه ( Air Side) دانست و گفت: برای پیشگیری از رخدادهای احتمالی این دستورالعمل با استفاده از داکیومنت‌ها و انکس‌های موجود سازمان هواپیمایی جهانی(ایکائو) تهیه و تدوین شده تا کارکنان و رانندگان ارگان‌های مستقر در فرودگاه رشت با اجرای دقیق مفاد آن، تصادفات و ضایعات جانی و مالی ناشی از آن را به حداقل برسانند.
مسئول ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه سردار جنگل رشت افزود: با دعوت از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه رشت این دوره آموزشی که از دیروز آغاز شد به مدت سه روز در سالن کنفرانس امام رضا (ع) فرودگاه سردار جنگل ادامه دارد.
داسی اضافه کرد: تصمیم داریم این دوره را بین تمام کارکنان ارگان‌های مستقر در فرودگاه رشت که در سطوح پروازی تردد میکنند، برگزار کنیم تا از بروز هر گونه خطرات احتمالی جلوگیری شود.
وی به نقش کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه رشت در سطوح پروازی اشاره کرد و اظهار داشت: تامین خدمات ایمنی و آتش‌نشــانـی در سطوح پروازی و کمک به هواپیماهای آسیب‌دیده و اطفای حریق، بازدید از وسایل ایمنی و راه‌های ارتبــــاطی، امــاکن و تأسیسات و سطــوح پروازی از جمله وظایف این واحد ایمنی است.
مسئول ایمنی و آتش نشانی فرودگاه سردار جنگل رشت، ارائـه گزارش لازم و شناخت وضعیت کامـل هواپیما مانند نوع و مقدار سوخــت، تعـــداد مسافران و خـــدمه، دربــ‌ها و پنـجره‌های اضطـــراری و دیگر موارد را از دیگر وظایف این واحد عنوان کرد.
وی افزود: برقـــــراری ارتبــاط رادیویی با برج کنترل و همـــاهنگی در امور هدایت زمینی، ایمنی خــزش و پــارک هواپیمای ورودی و خروجی و تامین ایمنی پرواز از لحظه نشستن تا برخاستن از باند فرودگاه از وظایف دیگر این واحد است.
به گفته داسی، در حال حاضر فرودگاه رشت دارای هفت CAT است که این سیستم ضریب نفرات آموزش دیده با ماشین‌های آتش نشانی را تشکیل میدهـد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول