اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرداد ماه امسال صورت گرفت؛

تردد یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از تردد یک میلیون و 370 هزار دستگاه وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در مرداد ماه جاری خبر داد.

تردد یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مهدی حسینی صبح امروز در نشست بررسی عملکرد واحدهای مختلف حمل و نقل استان اظهار داشت: در هفته دوم شهریورماه سال جاری تردد در محورهای مواصلاتی 17.6 درصد افزایش داشته که نرخ جریان وسایط نقلیه سنگین در آن با کاهش 3.3 درصدی تردد مواجه بوده است.
وی گفت: آمار دریافتی از تردد شمارهای برخط نصب شده در سطح محورهای اصلی استان حاکی از آن است که طی مردادماه سال جاری در مجموع یک‌میلیون و 370 هزار و 355 دستگاه خودرو تردد داشته که از این تعداد سهم خودروهای سنگین 391 هزار و 208 دستگاه و به طور میانگین 36 درصد از کل تردد در محورهای استان بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: آمار ثبت شده توسط شعبه استانی مرکز مدیریت راه‌‌های کشور نشان میدهد میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان کاهش 9.6 درصدی  نسبت به ماه گذشته داشته است.
حسینی اضافه کرد: همچنین میانگین سرعت تردد ثبت شده در محورهای استان در مرداد‌ماه 81  کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی یادآور شد: محور بیرجند خوسف در مرداد‌ماه بیشترین میزان تردد را با مقدار میانگین 8 هزار و 278 وسیله نقلیه در روز به خود اختصاص داده است و کمترین میزان تردد در محورهای استان نیز مربوط به محور سربیشه درج با میانگین 955 وسیله نقلیه در روز بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: طی مردادماه سال جاری بیشترین میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان در روز جمعه هفتم مردادماه با 63 هزار و 708 تردد و نیز کمترین میزان تردد در روز چهار‌شنبه 19 مرداد ماه با 38 هزار و 188 تردد بوده است.
حسینی تصریح کرد: براساس آمار ثبت شده توسط تردد شمارهای برخط نصب شده در سطح محورهای اصلی استان نرخ جریان تردد در هفته‌های اول و دوم شهریورماه نیز در دسترس و قابل مقایسه است.
وی یادآور شد: جدول مقایسه‌ای نرخ جریان تردد در هفته اول شهریورماه با هفته ماقبل آن حاکی از افزایش 3.6 درصدی دارد که نرخ جریان وسایط نقلیه سنگین طی همین مدت 8.9 درصد کاهش داشته است و این آمار در هفته دوم شهریورماه و مقایسه آن با هفته اول افزایش 17.6 درصدی را نشان میدهد که نرخ جریان وسایط نقلیه سنگین طی همین مدت 3.3 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد:  بنابر اعلام شعبه استانی مرکز مدیریت راه‌های کشور شماره تلفن‌ گویای 141 و شماره تلفن ثابت 021889252520 به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت راه‌های کشور است.
حسینی خاطرنشان کرد: همچنین هموطنان میتوانند با ارسال کد شهر مبدا و کد شهر مقصد به سامانه پیام کوتاه 1000141 از آخرین وضعیت راه‌های مورد نظر و مسافت بین شهرها اطلاع یابند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول