اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ایجاد پایانه‌های حمل و نقل در تمام مراکز دهستان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در تمام مراکز دهستان‌ها برای ساماندهی امور حمل و نقل پایانه‌های حمل و نقل مسافر ایجاد می‌شود.

ایجاد پایانه‌های حمل و نقل در تمام مراکز دهستان‌ها
صفر اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تشریح دیگر طرح‌های حمایتی دولت از روستاها اظهار داشت: طبق بند 133 قانون بودجه سال 90 با کمک بلاعوض 80 درصدی دولت به تدریج به همه روستاهای بالای 300 نفر جمعیت به وسیله نقلیه مجهز خواهند شد.
وی افزود: همچنین در تمام مراکز دهستان‌ها برای ساماندهی امور حمل و نقل پایانه‌های حمل و نقل مسافر ایجاد خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر ساماندهی حمل و نقل روستایی، ابراز داشت: 15 هزار خودرو در روستاها با پلاک شخصی در حوزه حمل بار و مسافر فعال هستند که این خودروها نیازمند ساماندهی هستند.
اصغری ادامه داد : برای ساماندهی حمل و نقل روستایی قرار است 102 پایانه حمل و نقل در روستاهای آذربایجان شرقی ایجاد شود که متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین دولت اداره راه و ترابری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان شرقی را ملزم به ایجاد ایستگاه‌های CNG کرده که در این خصوص نیز اقدامی انجام نشده است.
  
*53 درصد جمعیت روستایی و عشایری آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه هستند
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح بیمه تامین اجتماعی روستاییان بزرگ‌ترین طرح حمایتی دولت محسوب می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه در استان آذربایجان‌شرقی بیش از 53 درصد از واجدان شرایط روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، که این رقم در سطح کشور 30 درصد است.
اصغری با دعوت از روستائیان و عشایر به مشارکت در این طرح ارزشمند حمایتی افزود: در این طرح روستائیان و عشایر تنها یک سوم حق بیمه را پرداخت می‌کنند و دو سوم از سوی دولت به صندوق بیمه پرداخت می‌شود.
این مقام مسئول در استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: از مزیت این بیمه برقراری مستمری بازنشستگی و تامین آتیه روستاییان است.
 
*1.2 میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی روستانشین هستند
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به روستاها دارد، اعلام کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که بدون هیچ هزینه‌ای زندگی خود را اداره می‌کنند، پس باید توجه ما به این قشر از جامعه بیشتر شود.
اصغری با بیان اینکه تا پایان امسال با احداث 85 خانه بهداشتی در روستاهای استان دیگر خانه بهداشت استیجاری وجود نخواهد داشت، افزود: تمهیدات لازم برای این موضوع فراهم شده است.
 
*آسفالت تمام روستاهای بالای 50 خانوار
وی از آسفالت و بهسازی تمام روستاهای با بیش از 50 خانوار در استان خبر داد و تصریح کرد: با آسفالت و بهسازی این روستاها گام مهم دیگری در خدمت به روستاهای کشور برداشته خواهد شد.
 
*احداث 153 دهیاری در روستاهای  آذربایجان شرقی
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی از احداث 153 دهیاری در سطح روستاهای استان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های حمایتی دولت از روستاها نام برد و گفت: این روستاها در شهرستان‌های بیست‌گانه استان قرار دارند.
وی همچنین اظهار داشت: امسال در همه روستاهای بالای 250 نفر جمعیت آذربایجان شرقی که فاقد دهیاری هستند در آنها دهیاری ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.

*اختصاص سهام عدالت به بیش از 99 درصد روستاییان آذربایجان‌شرقی
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی اصلی‌ترین موضوع  جمعیت روستایی را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دانسته خاطر نشان کرد:  اگر برای افراد بیکار خصوصا قشر جوان جویای کار اشتغال ایجاد شود بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه به خودی خود حل خواهد شد.
اصغری به ایجاد خدمات عمومی و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم اقتصادی و اجتماعی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با گسترش این امکانات در روستاها نه تنها مهاجرت از روستاها کاهش یافته بلکه برخی روستاهای این استان مهاجرپذیر هم شده است.
وی همچنین از اختصاص سهام عدالت به بیش از 99 درصد روستاییان در استان خبرداد و این طرح را در راستای سیاست‌های عدالت محور نظام دانست.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول