اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی انجام شد؛

افتتاح بخش علوم قرآنی کتابخانه سیمرغ بیرجند

خبرگزاری فارس: به منظور استفاده بیشتر پژوهشگران حوزه علوم قرآنی بخش علوم قرآنی در کتابخانه عمومی سیمرغ بیرجند راه‌اندازی شد.

افتتاح بخش علوم قرآنی کتابخانه سیمرغ بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی صبح امروز در راه‌اندازی بخش علوم قرآنی هدف از راه‌اندازی این بخش را آشنایی بیشتر اعضای کتابخانه با علوم قرآنی و بهره‌گیری از مفاهیم ناب اسلامی عنوان کرد.
محمد قریب افزود: این بخش با بیش از 100 عنوان کتاب شامل تفاسیر متعدد قرآن، کتب کودک و نوجوان در موضوعات قرآنی، مجلات و نشریات و نرم‌افزارهای تخصصی قرآنی پذیرای پژوهشگران و علاقمندان به علوم قرآنی است.  
وی یادآور شد: تعدادی از اعضای این کتابخانه در برخی از حوزه‌های قرآنی شامل حفظ، ترتیل، مفاهیم و احکام دارای رتبه‌های استانی و شهرستانی هستند.
مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از همکاری این کتابخانه با برخی از مؤسسات قرآنی خبر داد و افزود: ‌در راستای تعامل بیشتر اعضای کتابخانه با مؤسسات قرآنی، سعی شده است با برخی از این مؤسسات تعاملاتی برقرار شود.
قریب با اشاره به ضرورت توجه به کتابخوانی تاکید کرد: این ضرورت اجتناب‌ناپذیر در طول سالیان پس از انقلاب اسلامی مورد تاکید موکد قرار گرفته است اما اینکه تا چه اندازه جدی گرفته شده و در عمل موفق بوده و توانسته با حذف موانع، نیازهای جامعه را تامین کند، باید به بررسی و ارزیابی آمار تالیف و انتشار کتاب به لحاظ کمی و کیفی و استقبال جامعه از کتاب و کتابخوانی و مقایسه آن با سایر دغدغه‌های اجتماعی پرداخت.
وی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسیهای انجام شده، صدا و سیما کمترین نقش را در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته و اکثر برنامه‌های مربوط به کتاب در ساعت‌های مرده و برنامه‌های حاشیه‌‌ای بوده است.
در مراسم افتتاح این بخش که تعدادی از فعالان عرصه قرآنی حضور داشتند به تعدادی از اعضای فعال کتابخانه در حوزه علوم قرآنی جوایزی اهداء شد.
انتهای پیام/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول