اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان زنجان خبر داد:

راه‌اندازی سیستم آبگرمکن خورشیدی در شرکت گاز زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان زنجان گفت: سیستم آبگرمکن خورشیدی در شرکت گاز استان زنجان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سیستم آبگرمکن خورشیدی در شرکت گاز زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، فتح‌الله بوکان اظهار داشت: در راستای بهینه‌سازی بیشتر مصرف انرژی گاز این شرکت اقدام به تجهیز و نصب سیستم آبگرمکن خورشیدی در ساختمان‌های اداری شرکت گاز استان زنجان کرده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصارف گازی شرکت گاز استان زنجان یکی از نخستین شرکت‌های دولتی است که به این عمل دست زده است.
رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان زنجان شرکت گاز به عنوان عضو کمیته بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف استان، در راستای تبیین اهداف الگوی مصرف و همچنین جایگزینی انرژی‌های پاک با سوخت‌های فسیلی به عنوان یک الگو در استان اقدام به این کار کرده است.
وی با اشاره به تاثیرات مثبت این آبگرمکن‌های خورشیدی اضافه کرد: برای انجام این طرح 12 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
بوکان با اشاره به اینکه بهره‌گیری از حامل‌های انرژی در کشور به علت فراوانی منابع انرژی و در دسترس بودن ذخایر فسیلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌های برق، گاز و دیگر انرژی‌های مصرفی این شرکت با حمایت سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی و تنها با حذف پرداخت 3 میلیون تومان از کل هزینه صرف شده از یارانه 70 درصدی نصب و راه‌اندازی این سیستم در ادارات و ارگانهای دولتی استان بهره‌مند شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از عمده مصرف‌کنندگان سوخت گاز، آبگرمکن و پکیج با مصرف سوخت گاز و برق تامین می‌شود، ادامه داد: آبگرمکن خورشیدی بر حسب موقعیت‌های جغرافیایی هر شهر همچون صفحه‌های جاذب کلکتور عمل می‌کند.
رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر آب گرم بر سب موقعیت‌های جغرافیای هر شهر متفاوت است، اضافه کرد: ساختمان‌های اداری شماره 1 و 2 شرکت گاز استان زنجان در مجموع با نصب هفت دستگاه آبگرمکن خورشیدی شامل 7 منبع 200 لیتری دو جداره و هفت کلکتور با اتصالات مورد نیاز تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه در صورت ابری بودن هوا این سیستم تا 30 درصد پاسخگو است، ادامه داد: این سیستم به گونه‌ای طراحی ده که در صورت لزوم از المنت برقی برای تامین آب گرم استفاده شود.
بوکان با اشاره به تاثیرات مثبت این آبگرمکن‌های خورشیدی در کاهش مصرف سوخت اضافه کرد: این سیستم با حمایت سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی و همکاری واحد امور اداری نصب و راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول