اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت بروز زلزله؛

لوله‌کشی گاز تبریز را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: پالایشگاه، تاسیسات صنعتی و لوله‌کشی گاز تبریز در صورت وقع زلزله و احتمال آتش‌سوزی، تبریز را تهدید می‌کند.

لوله‌کشی گاز تبریز را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین صبح امروز در نخستین کنفرانس بین‌المللی ساخت و ساز شهری در مجاورت گسل‌های فعال بر ضرورت توجه به کاهش خطرات زلزله تاکید کرد.
شهردار تبریز با اشاره به خطرات فراگیر زلزله در سراسر جهان گفت: زلزله با وجود پیشرفت‌های علمی قابل کنترل نیست و خطرات و آسیب‌های آن گسترده است.
نوین با اشاره به قرار گرفتن ایران بر روی گسل زلزله بیان کرد: زلزله‌های متعددی در کشور رخ داده که آخرین زلزله بزرگ در بم حوادث تلخ فراوانی را رقم زد و پیش از آن نیز زلزله‌های متعددی رخ داده بود.
وی در ادامه تبریز را نیز در برابر زلزله آسیب‌پذیر عنوان کرد و افزود: در دهه‌های اخیر افزایش ساخت و ساز شهری موجب افزایش نگرانی از وقوع زلزله احتمالی در این شهر شده است.
شهردار تبریز با اشاره به زلزله‌های بزرگ در تاریخ تبریز بیان کرد: زلزله‌های بزرگ تبریز همواره این شهر را تهدید کرده و آخرین زلزله ویرانگر این شهر در 230 سال گذشته بیش از 70 هزار کشته داشته است.
نوین، بر ایفای نقش فعال شهرداری در کاهش آسیب‌های زلزله تاکید کرد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم برای شهروندان در زمینه کاهش آسیب‌های زلزله موثر است.
وی با اشاره به وجود پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع سنگین و نیز لوله‌کشی گاز در تبریز تصریح کرد: شبکه گسترده لوله‌کشی گاز در شهر در کنار عوامل دیگر موجب خطرات مضاعف و آتش‌سوزی گسترده در صورت وقوع زلزله احتمالی خواهد بود.
شهردار تبریز اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌های موجود از خطرات زلزله، شهرداری و شورای شهر تبریز در این زمینه فعالانه وارد شده و اقدام به برگزاری همایشی تخصصی و بین‌المللی در این زمینه کرده است.
نوین همچنین با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشک شدن آن افزود: توجه سریع و همه جانبه به وضعیت این دریاچه و نیز تخصیص اعتبارات کافی مورد درخواست است.
وی گفت: آسیب‌های حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه برای شهروندان تبریزی نیز گسترده خواهد بود و باید این مسئله را مورد توجه قرارداد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول