اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

آمادگی کردستان برای تامین برق و گاز سلیمانیه عراق

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از آمادگی این استان برای تامین برق و گاز سلیمانیه عراق خبر داد.

آمادگی کردستان برای تامین برق و گاز سلیمانیه عراق
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: کردستان آمادگی دارد تا در صورت اعلام نیاز مسئولان سلیمانیه، برق و گاز این استان را تامین نماید.
وی خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع در راستای یکی از بندهای تفاهم‌نامه بین استانداران کردستان و سلیمانیه عراق خواهد بود ولی تاکنون طرف عراقی با توجه به گذشت مدت زمان، اما هنوز طرفین عراقی نیاز خود را به ما اعلام نکرده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان همچنین به بحث احداث شهرک صنعتی به عنوان یکی از موارد تفاهم‌نامه فی مابین در مرز باشماق اشاره کرد و  افزود: زیرساخت‌های این شهرک باید توسط عراق آماده و برای سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی تحویل ایران شود.
ازهاری همچنین بر رفع موانع و تحقق مصوبات تفاهم‌نامه‌های بین استانداران کردستان و سلیمانیه عراق و همچنین اجلاس استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق در اربیل تاکید کرد و تحقق آنها را زمینه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق خواند.
به گفته وی، بخشی از موارد و مصوبات این تفاهمنامه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار است به گونه‌ای که در بخش بهداشت و درمان و کشاورزی اقدامات عملیاتی در راستای این مصوبات صورت گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌های بخش آموزش عالی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قابل قبول است و زمینه برای آموزش متقاضیان استان سلیمانیه در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان فراهم است.
ازهاری همچنین به برگزاری دومین اجلاس استانداران کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی با استانداران سلیمانیه، دهوک و اربیل عراق در مهرماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: به همین منظور کمیته‌ای برای بررسی و طرح مسائل مورد نیاز در این جلسه تشکیل شده است.
وی همچنین خواستار حضور واحدهای صنعتی و معدنی استان در قالب نمایشگاه‌های دائمی در شمال عراق و به ویژه استان سلیمانیه شد و گفت: کردستان ظرفیت و استعدادهای لازم برای تحقق این موضوع را دارند و باید اداره کل صنایع و معادن زمینه این مهم را تسهیل نماید.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه عراق، از حضور کم رنگ شرکت‌های استان برای ثبت‌نام در این نمایشگاه انتقاد کرد و خواستار حضور شرکت‌های قوی و موثر در نمایشگاه یاد شده شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول