اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشدید نظارت دامپزشکی صورت گرفت؛

کشف 877 کیلوگرم فرآورده‌ دامی غیربهداشتی در کرمان

خبرگزاری فارس: با تشدید نظارت دامپزشکی 877 کیلوگرم فرآورده‌ دامی غیربهداشتی در کرمان کشف و معدوم شد.

کشف 877 کیلوگرم فرآورده‌ دامی غیربهداشتی در کرمان
مهدی بمان‌دشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج با بیان اینکه طرح تشدید نظارت در ماه مبارک رمضان با جدیت در این شهرستان پیگیری شد، اظهار داشت: در این ماه در شهرستان فهرج، 70 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز و مرغ و ماهی ضبط و معدوم شد.
وی افزود: بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج 181 مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان داشته‌اند.
بمان‌دشتی با توصیه به شهروندان فهرجی تصریح کرد: مصرف‌کنندگان از خرید فرآورده‌های خام دامی که خارج از یخچال نگهداری می‌شود، خودداری کنند.
وی با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه عرضه گوشت بوقلمون، بلدرچین و کبک پرورشی بدون بسته‌بندی و تاریخ انقضا در فروشگاه‌ها غیرمجاز است، گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با واحدهای صنفی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
بمان‌دشتی همچنین از ممنوعیت عرضه تخم بلدرچین فاقد بسته‌بندی بهداشتی در سطح این شهرستان خبر داد و بیان داشت: تخم بلدرچین باید در کارگاه‌های مجاز زیر نظر دامپزشکی و با تاریخ تولید و انقضا به دست مصرف‌کنندگان برسد.
وی بیان داشت: فرآورده‌ای خام دامی به ویژه گوشت بوقلمون باید پس از کشتار در کشتارگاه‌های مجاز طیور به شکل قطعه قطعه بسته‌بندی و به صورت تازه و یا منجمد وارد بازار مصرف شوند.

* معدوم کردن 797 کیلوگرم فرآورده‌ دامی غیرقابل مصرف در بافت
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت نیز با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی یکی از وظایف حساس این شبکه است، به خبرنگار فارس گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 420 مورد بازرسی بهداشتی از این مراکز در سطح شهرستان صورت گرفته است.
سمیه صادقی تصریح کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته 797 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان بافت ضبط و معدوم شده است.
وی افزود: همه مصرف‌کنندگان باید از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، لاشه مرغ بدون بسته‌بندی و انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی با ویژگی‌های نامطلوب و غیربهداشتی خودداری کرده و به تاریخ تولید و انقضا درج شده، روی بسته‌بندی دقت کافی داشته باشند.
صادقی گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان بافت، آماده رسیدگی به هرگونه شکایات و گزارشات مردمی در این زمینه است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول