اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

175 هزار راس دام در مرکزی مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به پایان طرح مایه‌کوبی تب‌برفکی از واکسیناسیون 175 هزار راس دام بر علیه بیماری تب‌برفکی در استان خبر داد.

175 هزار راس دام در مرکزی مایه‌کوبی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدسعید حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح واکسیناسیون تب‌برفکی در ماه گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد که در این طرح بالای صددرصد از جمعیت دام پیش‌بینی شده بر علیه این بیماری واکسینه شدند.
وی با بیان اینکه این طرح توسط بخش خصوصی اجرا شد، تصریح کرد: در اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی بیش از 20 اکیپ بخش خصوصی همکاری داشتند.
به گفته وی میزان پیش‌بینی دام زیرپوشش این طرح 161 هزار راس بود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان گفت: با توجه به خطرات ناشی از مصرف آنتی‌بوتیک در بین مردم و بالا بودن مصرف این نوع دارو، تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
حسینی تاکید کرد: با توجه به اینکه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، شرایط خاصی را از نظر صنعتی بودن و مکانیزه بودن واحدهای مرغداری می‌طلبد، تولید آن تنها در چند واحد مکانیزه و کاملا صنعتی استان صورت خواهد گرفت که هم اکنون از ۶۰۰ واحد پرورش طیور استان مرکزی ۵۵ تا ۶۰ درصد واحدها به نوعی صنعتی و تنها بین پنج تا 10  واحد تمام اتوماتیک و مستعد برنامه پرورش مرغ فاقد آنتی‌بیوتیک است.
به گفته وی اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری تنگاتنگ تولید کنندگان است و رایزنی برای مشارکت عملیاتی واحدهای مستعد تولید مرغ فاقد آنتی بیوتیک آغاز شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی مبارزه با بیماری‌های دامی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دامپزشکی عنوان و اظهار کرد: در امر مبارزه با بیماری‌های دامی در چهارماهه گذشته یک میلیون 400 هزار راس نوبت سر از جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های مختلف مایه کوبی شدند.
حسینی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب مالت است که در این راستا سه هزار و 686 راس دام مورد سنجش بیماری قرار گرفتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول