اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای طرح نظارتی رمضان؛

29 هزار واحد صنفی در قم بازرسی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی استان قم گفت: از ابتدای برگزاری طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان تاکنون از 29 هزار و 125 واحد صنفی بازرسی به عمل آمده است.

29 هزار واحد صنفی در قم بازرسی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قم، یونس عالی‌پور اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از 10 تیر ماه شروع شده و در مدت 45 روز برگزاری آن از 29 هزار و 125 واحد صنفی در سطح شهر قم بازرسی به عمل آمده است.
وی افزود: از این تعداد واحد بازرسی شده 2 هزار و 331 واحد متخلف شناسایی شده و 2 هزار و 502 مورد تخلف به ارزش ریالی بیش از 1.5 میلیارد ریال از این واحدها کشف شده که پرونده تخلف آنها برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.
رئیس سازمان بازرگانی استان قم بیشترین تخلفات را مربوط به درج نکردن قیمت عنوان کرد و گفت: درج نکردن قیمت با 987 مورد رتبه اول تخلفات کشف شده را به خود اختصاص داده است و گرانفروشی با 702 مورد، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی با 360 مورد، کم‌فروشی و تقلب با 182 مورد و صادر نشدن فاکتور با 132 مورد در رده‌های بعدی تخلفات کشف شده قرار دارند.
عالی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت 37 مورد نیز پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که پرونده به همراه کالاهای قاچاق برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی با اشاره به بازرسی‌های به عمل آمده از نانوایی‌های سطح شهر گفت: در این مدت از 8 هزار و 983 نانوایی بازرسی شده که تعداد 743 نانوایی متخلف شناسایی شده‌اند.
رئیس سازمان بازرگانی استان قم عمده تخلفات نانوایی‌ها را کم‌فروشی و گران‌فروشی عنوان کرد و عنوان داشت: ارزش ریالی تخلفات کشف شده از نانوایی‌های متخلف بیش از 230 میلیون ریال بوده است.
عالی‌پور افزود: طی این مدت واحد ستاد خبری این سازمان هزار و 880 گزارش دریافت کرده است که هزار و 436 گزارش به صورت تلفنی، 24 گزارش حضوری و 420 مورد شکایت کتبی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 627 گزارش منجر به شناسایی واحد متخلف شده که نشان‌دهنده صحت  33.5 درصدی گزارش‌های مردمی است.
رئیس سازمان بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه طرح نظارتی ماه مبارک رمضان تا دهم شهریور ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، درج نکردن قیمت و یا صادر نکردن فاکتور مراتب را از طریق تلفن 124 ستاد خبری سازمان بازرگانی اطلاع داده و از طریق همان شماره تلفن نتیجه گزارش خود را پیگیری کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول