اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه کمیته امداد گیلان خبر داد:

افزایش 90 درصدی زکات فطره در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان از جمع‌آوری یک میلیارد و 721 میلیون ریال زکات فطره در این استان خبر داد و گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است.

افزایش 90 درصدی زکات فطره در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی رمضانی عصر امروز در جلسه کمیته امداد گیلان گزارشی از میزان جمع‌آوری زکات فطره مردم در عید فطر امسال را ارائه داد.
وی اظهار داشت: امسال با ساماندهی ستاد زکات کمیته امداد گیلان میزان جمع‌آوری زکات فطره افزایش 90 درصدی داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان ادامه داد: امسال یک‌‌هزار و 332 مسجد و 379 پایگاه ثابت کمیته امداد استان مسئولیت جمع‌آوری زکات را به‌عهده داشتند.
وی افزود: در روز عید سعید فطر یک میلیارد و 721 میلیون ریال زکات فطره جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
رمضانی با اشاره به اینکه 80 درصد زکات جمع‌آوری شده به صورت نقدی و بقیه آن برنج و گندم بوده است، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در هر مسجد با نظارت هیئت امنا و روحانیون به نیازمندان و فقرای محلات همان مساجد اهدا می‌شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر زکات فطره مردم خیر و نوعدوست گیلانی در روز عید سعید فطر بیش از 158 میلیون ریال به مردم قحطی‌زده سومالی و 10 میلیون ریال دیگر نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان کمک کردند.
به گفته معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان، در حال حاضر 120 هزار خانوار، 250 هزار نفر مددجو و 6 هزار و 500 نفر از ایتام زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند که از خدمات این نهاد بهرمند میشوند.
وی از افزایش 3.5 برابری جذب حامی در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و اذعان داشت: در چهار ماهه نخست امسال یک‌هزار و 645 نفر از نیکوکاران استان حمایت از ایتام را پذیرفتند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.5 برابر افزایش داشته است.
رمضانی با بیان اینکه حامیان ایتام در این مدت 8 میلیارد و 690 میلیون ریال به فرزندان یتیم اهدا کرده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر 16 هزار و 249 حامی حمایت از 6 هزار و 359 یتیم تحت حمایت کمیته امداد را به‌عهده دارند. 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر یتیم در گیلان از حمایت بیش از دو حامی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی میشود این تعداد به بیش از سه حامی برای هر یتیم افزایش یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول