اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد:

وقوع 40 فقره تصادف درون شهری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گیلان از وقوع 40 فقره تصادف رانندگی درون شهری در این استان در سه روز تعطیلات اخیر خبر داد.

وقوع 40 فقره تصادف درون شهری گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی بعد از ظهر امروز در جلسه راهنمایی و رانندگی گیلان اظهار داشت: در ایام تعطیلات عید فظر تعداد 40 فقره تصادف درون شهری در استان رخ داد که 27 فقره از تصادفات جرحی و13 فقره خسارتی بوده و در این راستا 2 نفر فوت کرده و 34 نفر مجروح شدند.
وی با بیان اینکه تعداد وقوع تصادفات در این مدت کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: رعایت و اجرای قوانین رانندگی منجر به کاهش قابل توجه تصادفات درون شهری در گیلان شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اجرای تدابیر خاص و حضور گسترده عوامل راهنمایی و رانندگی در سطح شهرها را موجب کاهش قابل توجه تصادفات در استان عنوان کرد.
وی ابراز داشت: با توجه به تعطیلات سه روزه عید فطر و مناسب بودن آب و هوا پیش‌بینی ورود حجم زیادی از مسافران شده بود و در این راستا از کارشناسان زبده در مناطق و خیابان‌های پرتردد استفاده شد و این همکاران نیز با راهنمایی و اجرای قوانین توانستند از بسیاری حوادث جلوگیری کنند.
امینی رعایت قوانین و ارتقای فرهنگ رانندگی توسط رانندگان وسایط نقلیه را از دیگر دلایل کاهش تصادفات ذکر کرد و بیان داشت: در این ایام رانندگان کمال همکاری را با پلیس داشتند.
وی عجله و شتاب، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عبور و دیگر موارد عدول از قوانین رانندگی را موجب ایجاد سوانح رانندگی دانسته و از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین رانندگی خود و دیگران را از وقوع خسارت وارده جلوگیری کنند.
رئیس پلیس راهور گیلان در ادامه از بخشودگی بدهیهای معوقه جریمه‌های رانندگی خبر داد و گفت: رانندگانی که در طول سال‌های ماقبل 90 به نحوی مرتکب تخلفات رانندگی شده و پس از گذشت یک ماه از تاریخ صدور جریمه نسبت به پرداخت جریمه خود اقدامی نکرده بودند برابر قانون رسیدگی به تخلفات گذشته به 2 برابر جریمه افزایش یافته و  این رانندگان برای طرح موضوع در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی ناگزیر به انجام سفرهای غیر منظم میشدند که ضمن اتلاف وقت معمولا مشکلات ترافیکی خاصی برای شهروندان فراهم میشده است.
وی اضافه کرد: پلیس راهور در اجرای طرح جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به هم‌وطنان ایرانی تمام جریمه‌های معوقه ماقبل سال 90 را به نصف مبلغ تقلیل داده است.
به گفته وی، مالکان خودرو تا مورخه 20 آذر ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ نسبت به اخذ صورت وضعیت جرایم خودرو اقدام و تنها به پرداخت اصل بدهی خود در یکی از شعب بانکهای کشور اقدام کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول