اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه زنجان خبر داد:

برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت سهروردی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان گفت: دومین کنگره ملی بزرگداشت سهروردی با عنوان اندیشه‌های اخلاقی در جهان معاصر در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت سهروردی در زنجان
محسن جاهد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان در نظر دارد دومین همایش سالانه بزرگداشت سهروردی را با عنوان "اندیشه‌های اخلاقی در جهان معاصر" در 11 آبان ماه سال جاری برگزار کند.
وی افزود: طرح اندیشه‌های اخلاقی جهان معاصر به ویژه اندیشه‌های فیلسوفان اخلاق در سه حوزه فرا اخلاق‌، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی از اهداف برگزاری این همایش محسوب می‌شود.
معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان تصریح کرد: مباحث فرا اخلاقی‌، معنا شناسی مفاهیم اخلاق، معرفت شناختی اخلاق، روانشناسی اخلاق، مباحث وجود شناسی اخلاق از محورهای این همایش است.
وی ادامه داد: نظریه‌های اخلاقی (اخلاق هنجاری)، نظریه‌های اخلاقی اسلام، نظریه‌های اخلاقی فیلسوفان مسلمان معاصر، تقریرهای جدید از سودگرایی اخلاق، تقریرهای جدید از فضیلت‌گرایی، تقریرهای جدید از وظیفه‌گرایی (نوکانتی‌ها ـ تقریرهای جدید از نظریه امرالهی)، اخلاق مراقبت، اخلاق پست مدرنیسم از دیگر محورهای این همایش محسوب می‌شود.
 جاهد خاطرنشان کرد: اخلاق کاربردی از جمله اخلاق پزشکی، آموزش، پژوهش، سیاست، کامپیوتر، تجارت، و اخلاق محیط زیست از دیگر محورهای همایش سالانه  بزرگداشت سهروردی است.
وی یادآورشد: دبیرخانه کنگره از استادان‌، پژوهشگران و صاحب‌ نظران حوزه اخلاق و فلسفه اخلاق دعوت می‌کند، با تدوین مقاله و یا ارائه پوستر در محورها و موضوعات پیشنهادی دراین حرکت علمی مشارکت کنند‌.
معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بزرگداشت یاد و نام شیخ اشراق سهروردی از اهداف برگزاری این کنگره است، خاطرنشان کرد: آشنایی با نظرات اخلاقی معاصر به دلیل نیاز افراد جامعه با این نظرات از دیگر اهداف برگزاری این کنگره محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه جامعه جهانی در سه حوزه محورهای این همایش نیازمند توجه جدی است، بیان داشت: لزوم توجه به اخلاقیات از مطالعات آکادمیک تا کاربردی کردن اخلاق در زندگی از ضروریات جامعه امروز است که باید به این امر توجه ویژه شود.
جاهد با اشاره به شرایط کنونی جهان اضافه کرد: شرایط اجتماعی جهان امروز می‌طلبد تا به حوزه‌های مختلف اخلاق در جامعه توجه شده و به کاربردی کردن اخلاق در جامعه اندیشید.
وی تصریح کرد: خلاءهایی در زمینه اخلاق در جامعه وجود دارد که ضروری است، رمان و کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف اخلاقی نوشته شود و با نگاه فلسفی و عقلانی به اخلاق توجه شود.
معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان با بیان اینکه ارسال مقالات به کنگره از طریق پست الکترونیکی مقدوراست، افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به نشانی‌های کنگره suhrawardi@znu.ac.ir و uhrawardi_znu@yahoo.com  مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول