اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل تعاون استان کردستان خبر داد:

بهره‌برداری از 10 شرکت تعاونی در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل تعاون استان کردستان از بهره‌برداری از 10 تعاونی به مناسب هفته تعاون در این استان خبر داد.

بهره‌برداری از 10 شرکت تعاونی در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شاهرخ اردلان‌منش ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این 10 طرح‌ها، اعتباری افزون بر 73 میلیارد و 330 میلیون ریال صرف شده است.
وی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری آورده مردمی و 53 میلیارد و 430 میلیون ریال آن نیز تسهیلات بانکی است، خاطرنشان کرد: 27 درصد کل این سرمایه‌گذاری مردمی و 73 درصد آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.
به گفته سرپرست اداره‌کل تعاون استان کردستان، تعاونی‌های یاد شده 110 نفر عضو دارند و زمینه اشتغال 175 نفر را ایجاد می‌کنند.
اردلان‌منش در ادامه به وجود 2 هزار و 695 تعاونی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 475 تعاونی آن فعال، 459 تعاونی در دست اجرا و 761 تعاونی غیرفعال در استان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 55 هزار و 995 نفر از جمعیت استان در این تعاونی‌ها عضویت دارند و زمینه اشتغال 31 هزار و 90 نفر نیز فراهم شده است.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان کردستان تصریح کرد: در طول پنج ماه نخست سال جاری نیز 67 شرکت تعاونی با عضویت 961 نفر و اشتغال‌زایی 633 نفر در سطح استان به ثبت رسیده است.
اردلان‌منش به فعالیت تعاونی‌های مرزنشین در استان اشاره کرد و افزود: اولین تعاونی مرزنشین در این استان در سال 1376 راه‌اندازی شد و هم اکنون تعداد این تعاونی‌ها به 21 مورد رسیده که دو تعاونی غیرفعال و 19 تعاونی در شهرهای سروآباد، مریوان، سقز و بانه فعال هستند.
به گفته وی، 208 هزار نفر از مرزنشینان استان عضو این شرکت‌های تعاونی هستند و سهم این تعاونی‌ها از صادرات و واردات 23 میلیون دلار است.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان کردستان به برنامه‌های هفته تعاون در سطح استان اشاره کرد و گفت: همایش تقدیر از تعاونی‌های برتر، همایش تعاونگران سقز، دیدار با مسئولان و ائمه جمعه، افتتاح تعاونی‌های تولید گاز، مسابقه کوهنوردی، سخنرانی روسای ادارات شهرستان‌ها در خطبه‌های نماز جمعه از جمله این برنامه‌ها است.
اردلان‌منش در پایان اضافه کرد: افتتاح تعاونی‌های باشگاه عصر بدن، خدمات آموزشی و خوابگاهی، قالب ریزان، زراعت مکانیزه چمن باریکه در قروه و افتتاح تعاونی مبل زریوار در مریوان از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تعاون کردستان در هفته جاری است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول