اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

هیچ جریانی نمی‌تواند حجاب برتر را زیر سئوال ببرد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان عفیفه ایرانی و مسلمان همواره همراه با پوشش در جامعه حضور یافته و مییابند و هیچ جریان و حرکتی نمیتواند این ریشه دار بودن را زیر سئوال ببرد.

هیچ جریانی نمی‌تواند حجاب برتر را زیر سئوال ببرد
مینو اصلانی امروز در حاشیه جلسه با فرماندهان بسیج خواهران استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همه ما می‌دانیم و بر این نکته تأکید داریم که حیا و عفت، قدر و قیمت زن را بالا برده و موجب وقار و متانت آن در جامعه می‌شود به ویژه جامعه اسلامی که به این امر اهتمام ویژه‌ای دارد.
وی گفت: عفاف و حجاب در کشور ما از مسائل ریشه‌دار است و کسانی که به دنبال این باشند که حجاب را مسئله‌ای روبنایی جلوه داده و شکل مختلف آن را زیر سئوال ببرند، اقدامی غیر منطقی است.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه در جامعه ما چادر حجاب برتر شناخته شده است، تصریح کرد: چادر پوششی است که زنان ایرانی خود انتخاب کرده‌اند و این چالش‌بردار نیست چرا که زنان متعهد و مسلمان ایران خود به این پوشش ریشه‌ای اعتقاد دارند.
وی ابراز داشت: چادر پوششی است که ریشه دینی و تاریخی دارد و نمی‌توان به آن خدشه وارد کرد و کسانی که به دنبال خدشه‌دار کردن هستند، باید بدانند که این بحث ریشه‌ای است و زنان مسلمان ایرانی همیشه دارای پوشش مناسب حتی در قبل از اسلام و اقوام مختلف ایرانی بوده‌اند.
اصلانی در ادامه خاطرنشان کرد: کرامت انسانى زن، در سایه عفاف او تأمین می‌شود و حجاب یکى از احکام دینى است که براى حفظ و پاکدامنى زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌هاى اخلاقی تشریع شده است.
وی نهضت عاشورا را موجب احیاى ارزش‌هاى دینی دانست و افزود: در سایه عاشوراست که حجاب و عفاف زن مسلمان نیز جایگاه خود را یافت چرا که خاندان پیامبر(ص) در حماسه عظیم عاشورا اداى رسالت حساس و خطیر اجتماعی، متانت و عفاف را مراعات کرده و اسوه همگان شدند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به برخی جریانات که برای حجاب اشکال متفاوتی تعریف می‌کنند، ابراز داشت: زنان عفیفه ایرانی و مسلمان همواره همراه با پوشش در جامعه حضور یافته و می‌یابند و هیچ جریان و حرکتی نمی‌تواند این ریشه‌دار بودن را زیر سئوال ببرد.
وی در پایان سخنانش افزود: بسیج جامعه زنان استان همدان تنها استانی بود که در زمینه نشریه خاتون بیانیه داده و موضع خود را در زمینه متون این نشریه اعلام کرد که جای تشکر و قدردانی دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول