اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

کاهش تولید انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

کاهش تولید انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، عبدالرسول زرگر اظهار داشت: تولید برق کل استان در پنج ماهه امسال 13 هزار و 73 گیگاوات ساعت بود که نسبت به مدت مشابه  سال قبل 1.9 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: این کاهش ناشی از 5.5 درصد کاهش تولید توسط نیروگاه‌های برق آبی در پنج ماهه سال جاری بود در حالی که نیروگاه‌های حرارتی در این مدت 0.1 درصد  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش تولید داشتند.
این مقام مسئول در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: در این مدت سهم نیروگاه‌های برق آبی 35 درصد و نیروگاه‌های حرارتی 65 درصد کل تولید انرژی بوده است.
زرگر گفت: تولید نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر در پنج ماهه امسال 8 هزار و 542 گیگاوات ساعت بود که از این میزان 61درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 39 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است.
وی ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره زمانی به طور متوسط در هر روز بیش از 55 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل دادند.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: با توجه به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و اعمال مدیریت صحیح مصرف انرژی توسط بخش‌های مختلف به خصوص بخش خانگی، میزان مصرف انرژی در پنج ماهه اول امسال 15 هزار و 258 گیگاوات ساعت بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش یافته است.
زرگر گفت: در پنج ماهه امسال حداکثر بار شبکه خوزستان 6 هزار و 604 مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 5.2 درصد رشد نشان میدهد.
وی ادامه داد: به منظور افزایش قابلیت اطمینان و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات پیک از ساعت 13 الی 17 و نیز از ساعت 21 الی 24 توسط تمام بخش‌های مصرف لازم بوده و تاثیر بسزایی در افزایش تامین برق پایدار و مطمئن  برای مشترکان دارد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول