اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر خبر داد:

پرداخت تسهیلات 180 میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر از معرفی 67 واحد صنعتی برای دریافت 180 میلیارد ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری خبر داد‌.

پرداخت تسهیلات 180 میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صفوی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون استان بوشهر دارای 12 شهرک و هفت ناحیه صنعتی است، اظهار داشت : با آغاز پرداخت تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری از سال 84 تاکنون 67 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده که 31 طرح مورد تایید قرار گرفته و 25 طرح با مبلغ 53 میلیارد ریال به عقد قرارداد منجر شده است.
وی افزود: تاکنون 22 طرح با دریافت این تسهیلات به بهره برداری رسیده که از کل تسهیلات پرداختی مبلغ 16 میلیارد ریال مربوط به طرح‌های جدید و 35 میلیارد ریال مربوط به سرمایه در گردش واحدهای صنعتی است.
این مقام مسئول در ارتباط با نحوه دریافت تسهیلات گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند که پس از مطرح شدن درخواست‌ها در کمیته ارزیابی در صورت تأیید برای ارزیابی فنی، اقتصادی به بانک عامل معرفی می‌شوند.
صفوی اولویت دریافت تسهیلات را واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و مرتبط با سند ملی توسعه استان، طرح‌هایی با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های نیمه تمامی که با اختصاص این اعتبار به بهره‌برداری می‌رسند، ذکر کرد.
وی اضافه کرد: اولویت بعدی با واحدهایی است که با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند و یا دارای پروانه بهره‌برداری بوده و مشکلات ساختاری دارند و با انجام اصلاحات موفق به تولید و عرضه کالای قابل رقابت می‌شوند و در آخر نیز واحدهای فنی مهندسی و خدمات مشاوره‌ای که دارای پروانه معتبر از سازمان صنایع و معادن باشند.
صفوی اضافه کرد : حداکثر میزان تسهیلات اعطایی به طرح‌های صنعتی 9 میلیارد ریال، سرمایه در گردش برابر تأمین نیاز یک دوره تولید، واحدهای تولیدی دارای مشکل چهار هزار میلیون ریال و واحدهای فنی و مهندسی یکهزار میلیون ریال است و نرخ سود و کارمزد آن طبق مصوبات بانک مرکزی محاسبه می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول