اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رکود در ادبیات کودک و نوجوان/

ملکی: رسانه‌ها و مطبوعات به نقد ادبیات کودک و نوجوان بپردازند

خبرگزاری فارس: یک نویسنده گفت: معتقدم همه رسانه‌ها و مطبوعات باید درباره ادبیات کودک و نوجوان به طرح سؤالاتی پرداخته و این حوزه را به نقد بکشانند.

ملکی: رسانه‌ها و مطبوعات به نقد ادبیات کودک و نوجوان بپردازند
بیوک ملکی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص ادبیات کودک و نوجوان در کشور، اظهار داشت: ادبیات کودک و نوجوان این سرزمین در حال رکود است چرا که در این راستا شاعران و نویسندگان به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما هیچ انعکاسی از ادبیات کودک و نوجوان در مطبوعات مشاهده نمی‌شود در صورتی که در گذشته به این شکل نبود.

وی با بیان اینکه در گذشته بخشی از صفحات روزنامه‌ها به ادبیات کودک و نوجوان اختصاص داشت اما هم‌اکنون اینگونه نیست، اضافه کرد: در گذشته مجلات و نشریات ادبیات کودک و نوجوان را مورد بحث، نقد و پژوهش قرار می‌دادند اما متأسفانه هم‌اکنون این امر در نشریات، مجلات و روزنامه‌ها وجود ندارد.

* رسانه‌ها و مطبوعات به ادبیات کودک و نوجوان بی‌توجهی می‌کنند

ملکی ادامه داد: بی‌توجهی رسانه‌ها و عدم بها دادن به ادبیات کودک و نوجوان یکی از دلایل فراموشی این ادبیات در کشور است چرا که مسئولان فرهنگی کشور درگیر مسائل سیاسی هستند و این امر موجب شده اینگونه ادبیات را به کلی از یاد ببرند.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی به دلیل درگیری با مسائل سیاسی موضوع‌هایی که تعیین‌کننده و جریان‌ساز هستند را فراموش می‌کنند، افزود: معتقدم همه رسانه‌ها و مطبوعات باید درباره ادبیات کودک و نوجوان به طرح سؤالاتی پرداخته و این حوزه را نقد و به جریان‌سازی برسانند.

* بخشی از قانون ممیزی، سیاسی شده است

نویسنده مجموعه شعر «مترسک عاشق بود» گفت: بسیاری از نویسندگان درباره کتاب کودک و نوجوان سؤال دارند به طور مثال بحث ممیزی حل شده اما بخشی از آن سیاسی است که معتقدم نباید سیاسی می‌شده و در اینجا این سؤال مطرح است که بخش ممیزی وجود دارد یا نه؛ چرا که اگر ممیزی وجود دارد به عنوان یک جریان و موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول