اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

نماز جمعه نماد اقتدار و صلابت نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: نماز جمعه نماد اقتدار و صلابت نظام است و مهم‌ترین چیزی که باعث شد این نظام پابرجا بماند نماز جمعه است.

نماز جمعه نماد اقتدار و صلابت نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نماز جمعه این شهر اظهار داشت: دنیا انسان را به طرق گوناگون جلب کرده و فریب می‌دهد و او را شیفته خود می‌کند در حالی که انسان آفریده شده تا از فرصت‌های به دست آمده بهترین استفاده را ببرد و توشه‌ای برای آخرت به دست آورد اما غفلت و هوای نفس باعث می‌شود تا انسان از هدف اصلی‌اش فاصله بگیرد.
وی افزود: یکی از راه‌های عبادت و رسیدن به خداوند راز و نیاز و مناجات است و از این راه می‌توان تقرب خداوند را به دست آورد و در این راه کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مهم است و باید به حقیقت دعا رسید.
امام جمعه تویسرکان در ادامه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور، آزادگان را سمبل صبر و استقامت و پایداری دانست و گفت: آزادگان قله‌های افتخار صبر و استقامت را با مقاومت و گذشت و ایثار فتح کرده و دشمن بعثی را در درون کشور خود ضعیف کردند، از این رو باید قدر آنان را بدانیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع قحطی در کشور سومالی کمک به آنان را ایثار در حق برادر دینی دانست و تصریح کرد: متأسفانه این روزها در آفریقا مردم مظلوم سومالی دچار قحطی شدند و این مشکل نه به دلیل عدم بارش نزولات آسمانی بلکه به دلیل عدم اقبال مردم به نخست وزیر سومالی که دست نشانده آمریکاست صورت گرفته و این قحطی دستاورد دیگر آمریکا برای مردم فقیر این کشور است.
ارزنده در ادامه جایگاه نماز جمعه در کشور را یک جایگاه رفیع دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه نماد اقتدار و صلابت است و مهم‌ترین چیزی که باعث شد این نظام پابرجا بماند نماز جمعه است، چون نمازجمعه خار چشم دشمنان است، از این رو نباید حرمت نماز جمعه توسط هیچکس شکسته نشود.
وی سپس بیان داشت: نیروی انتظامی نیرویی است که برای نظام چه در مرزها و چه در داخل شهرها و جاده‌ها تلاش می‌کند و باید قدردان زحمات آن باشیم اما نیروی انتظامی باید جایگاه خود را حفظ کند و نباید با پرداختن به برخی امور جایگاهش را بر اساس خواسته خود خرج کنیم و احترام نیروی انتظامی را از بین ببریم.
امام جمعه تویسرکان اضافه کرد: چند وقت است مردم یک خواسته از مقام عالی استان داشتند که برای انتصاب مقام عالی شهرستان بود و من آن خواسته را مطرح کردم و قرار شد بعد از تلاش‌ها در شهرستان حضور یابند و موضوع بررسی شود.
وی ادامه داد: مردم می‌خواستند هفته قبل راهپیمایی کنند برای این خواسته، که من عرض کردم این کار را نکنید و بگذارید از راه‌های دیگر حرف شما به مسئولان برسد و قرار شد این امر صورت نگیرد اما متأسفانه من نمی‌دانم چه کسانی این قدر بی‌تجربگی و ندانم‌کاری کرده و به نماز جمعه و نمازگزاران جمعه جسارت کردند و نیروی انتظامی را با لباس و باطوم در کنار مصلی مستقر کردند.
ارزنده خاطرنشان کرد: مگر غیر این است که مشکلات نظام را همین مردم حل می‌کنند، در فتنه 88 آیا نیروهای نظامی و انتظامی با کمک همین نمازگزاران جمعه و جماعات مدافع نظام نبودند، من با صراحت به مسئولین سیاسی عرض می‌کنم اگر دشمن بخواهد کاری کند شما نمی‌توانید مشکل را حل کنید بلکه همین مردم هستند که از نظام حمایت می‌کنند.
امام جمعه تویسرکان ادامه داد: مگر مردم چه می‌خواستند بگویند و اگر کسی می‌آمد و تصویر این استقرار شما را می‌گرفت و به خارج می‌فرستاد چه برداشتی از نظام در جهان منعکس می‌شد، من از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و استان می‌خواهم مدافع جایگاه نیروی انتظامی باشید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول