اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار مازندران:

پیمانکاران حداقل دستمزد کارگان را پرداخت نمیکنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مازندران گفت: پیمانکاران حداقل حقوق و دستمزد کارگان را نیز پرداخت نمیکنند.

پیمانکاران حداقل دستمزد کارگان را پرداخت نمیکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمد نجفی تروجنی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان مازندران اظهار داشت: پیمانکاران مجری طرح در پرداخت حداقل حقوق دستمزد به کارگران کوتاهی میکنند.
وی تصریح کرد: اداره کار با توجه به ضوابطی که برایش پیش‌بینی شد اجازه ورود به این بخش را ندارد و این سازمان زمانی میتواند در این بخش ورود پیدا کند که کارگران شکواییه تنظیم و به اداره کار ارائه دهند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مازندران ادامه داد: کارگران در صورت ارائه شکواییه ممکن است از محیط کار اخراج شوند و به همین سبب در این زمینه اقدام مناسبی ارائه نمیدهند.
وی بهترین راهکار را نظارت سازمان‌ها ارائه دهنده طرح‌های پیمانکاری به بنگاه‌ها شد و خاطرنشان کرد: پیمانکاران برای دریافت پروژه‌ همه ملاحظات خود از جمله حقوق و مزایا را در قیمت کار پیشنهادی بیان میکنند ولی پرداخت حداقل حقوق و دستمزد به کارگران به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی خواستار مشارکت مسئولان اجرای استان برای تدوین سند اشتغال استان شد و خاطرنشان کرد: تاکنون 10 درصد دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای این مشارکت کردند.
در ادامه مدیرکل تعاون استان مازندران نیز با اشاره به فعالیت 13 هزار تعاونی در مازندران اظهار داشت: 732 تعاونی سال گذشته در مازندران ثبت شد و فعالیت 23 درصد از تعاونیها مازندران به اتمام رسید.
اسماعیل نیلچیان با اعلام اینکه در هفته دولت 27 طرح تعاونی در استان به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: در تعاونیهای دانش بنیان نیز مازندران پنج تعاونی معرفی کرد که این تعاونیها مورد تایید نهاد رئیس‌جمهوری قرار گرفت.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول