اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خبر داد:

تشکیل کارگروه مدیران در اتاق گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان از تشکیل نخستین جلسه کارگروه مدیران در اتاق گیلان خبر داد.

تشکیل کارگروه مدیران در اتاق گیلان
هادی تیزهوش تابان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل کارگروه مذکور اظهار داشت: این کارگروه در راستای شیوه نامه ساماندهی به بدهی‌های واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و کشاورزی در اتاق تشکیل شده است.
وی افزود: با توجه به آیین‌نامه ارسالی، در صورتی که مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی بدهی‌های معوقه که به دلایل چهارگانه‌ در شیوه نامه مذکور اعلام شده است، فرم مربوطه مورد نظر را تکمیل کنند طبق تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها و بانک‌ها برابر ماده 28 قانون بودجه در خصوص تقسیط پنج ساله و حذف جرایم تاخیر اقدام می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با بیان اینکه فرم مورد نظر در این اتاق موجود است، تصریح کرد: در راستای اجرای ماده 28 قانون بودجه سال 90 کشور و تصمیمات شورای گفت‌وگو این شیوه نامه در کنار بخشنامه تاریخ 28 تیر  امسال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در بخش‌های صنعتی، معدنی، خدماتی و کشاورزی که به موسسات اعتباری بدهکار بوده و بدهی آنها در سرفصل‌های سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول قرار گرفته است می‌توانند فرم مربوطه را پر کنند.
تیزهوش تابان، بدهی را شامل آن دسته از تسهیلات دریافتی مشتریان، اصل و سود، بدهی آنها بابت اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه‌های پرداخت شده عنوان کرد و گفت: این بدهی شامل سرفصل مطالبات غیرجاری مانند سررسید، معوق و مشکوک‌الوصول موسسات اعتباری است.
وی اذعان داشت: طبق شیوه نامه مذکور، بررسی تقاضای مشتریانی که مجموع بدهی‌های آنها کمتر از یک میلیارد ریال است در اولویت قرار دارد.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان، برای مشتریان با تقاضای بیش از یک میلیارد ریال برای هر بانک، پس از بررسی کارشناسی و حصول اطمینان از صحت تقاضا تا سقف اختیارات سرپرستی هر موسسه اعتباری در استان نسبت به صدور نامه تایید به مؤسسه اعتباری اقدام می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول