اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خواستار شد:

تشکیل کارگروه‌های مختلف برای تحقق منویات رهبری

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دولت باید کارگروه‌هایی برای تحقق و اجرای منویات رهبری، بررسی نقاط ضعف، شناخت وتکیه بر نقاط قوت، تبیین راهکارها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تشکیل دهد.

تشکیل کارگروه‌های مختلف برای تحقق منویات رهبری
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری، به دولتمردان در هفته دولت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در کنار بیان نکات مثبت فعالیت‌های دولت و تبیین شرایط امروز جامعه، انتقاد‌های منصفانه را نیز ارائه کردند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار مسیر نقد منصفانه را طی کردند، گفت:‌ معظم‌له با این کار عملا به دیگران این مسیر را نشان دادند که در اظهار نظر باید نقاط مثبت را ببینند و در کنار آن اشکالات و نقاط ضعف را بیان کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد:‌ جایگاه رهبر معظم انقلاب ایجاب می‌‌کند که در کنار بیان نقاط قوت، آسیب‌ها و نقاط ضعف را نیز بیان کنند تا مسئولان نسبت به آنها توجه و ضعف‌ها را برطرف کنند.
وی در تبیین نکات و مطالب ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و هیئت دولت، تصریح کرد: ایشان در سخنان خود به دولتمردان گفتند که کارهای انجام شده را برای مردم تبیین کنید و کارهایی را هم که نتوانسته‌اید انجام دهید را با ذکر موانع اجرای آنها برای مردم بیان کنید.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام بیان داشتند که اگر دولت و مردم نقاط ضعف را در کنار نقاط قوت نشناسند، این عدم شناخت به تهدید تبدیل می‌شود؛ در صورتی که با آگاهی نسبت به این‌ها، ضعف‌ها تبدیل به فرصت می‌شود.
وی درباره آثار و برکات توصیه‌های مقام معظم رهبری در جامعه گفت: به صورت معمول دولتمردان باید به فرمایشات رهبری توجه کنند اما تأکیدات معظم‌له در هفته دولت تکلیف مضاعفی را ایجاد می‌کند و مردم نیز توقعشان این است که مسئولان حتماً فرمایشات رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: امسال شاهد بودیم که رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای سال مسئله «جهاد اقتصادی» را مطرح کردند، ولی دعواهای جناحی و گروهی‌ و اختلاف سلیقه‌های سیاسیون، سبب شد که این مسئله بسیار مهم جزء کارهای دست چندم قرار گیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در این مدت فضای جامعه تغییر کرده و مسئولان دوباره در مسیر ترسیم شده رهبری حرکت می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه امروز فضا تغییر کرده و دوباره مسئولان در مسیری که رهبری ترسیم کرده حرکت می‌کنند و آرامش نسبی در فضای سیاسی کشور به وجود آمده است؛ البته اقتضای این آرامش این است که فرمایشات و فرامین رهبری بیش از پیش به صورت جدی دنبال شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه با اشاره به تذکرات رهبری درباره مسائل فرهنگی، خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌شود که گاهی در مسائل فرهنگی برداشت‌های سلیقه‌ای صورت می‌گیرد و افرادی که در مسائل نظری و دینی پختگی لازم را ندارند به این عرصه ورود کرده‌اند دیده می‌شود و شعارهایی مطرح می‌گردد که با فرهنگ اسلامی ما همسو نیست.
وی افزود: متأسفانه از سوی برخی دست‌اندرکاران امور اجرایی و دولتی نه تنها تنش‌‌هایی ایجاد می‌شود، بلکه مسیر حرکت به سوی احیای ارزش‌ها با به وجود آوردن مسائلی چون مکتب ایرانی و ... مشوش می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان به ویژه رئیس جمهور برنامه‌ای برای تحقق و اجرای رهنمود‌های اخیر مقام معظم رهبری داشته باشند، گفت: دولت باید کارگروه‌هایی برای تحقق و اجرای منویات رهبری، بررسی نقاط ضعف، شناخت و تکیه بر نقاط قوت، تبیین راهکارها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تشکیل دهد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های دولت اسلامی در قرآن و روایات معصومین(ع) تصریح کرد: در دعای افتتاح، صفاتی برای دولت کریمه ذکر شده است؛ به این معنی که هدف دولت کریمه عزت اسلام و ترویج فرهنگ اسلامی است تا فرصتی برای اقامه شعائر الهی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که دیگر مسائل مهم در جامعه اسلامی، با این عزت مرتبط است، ادامه داد: اگر در جامعه اسلامی فقر و وابستگی به دولت‌های بیگانه باشد، در چنین جامعه‌ای عزت وجود ندارد؛ زیرا جامعه به ذلت گرفتار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز، احیای زکات و امر به معروف و نهی از منکر، استقلال و اجرای عدالت و رفع محرومیت، از نکاتی محوری درباره دولت اسلامی بوده که در قرآن و روایات مورد تأکید قرار گرفته است.
عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: دولتی که در عنوان دولت اسلامی است نمی‌تواند نسبت به احیای ارزش‌‌های دینی ساکت باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان تاکید کرد:‌ هدف نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای تحقق احکام اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه است.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول