اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان زنجان‌:

بهینه‌سازی مصرف انرژی ضرورت است

خبرگزاری فارس: رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان زنجان با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصارف گاز گفت: بهینه‌سازی در مصرف گاز از ضروریات است.

بهینه‌سازی مصرف انرژی ضرورت است
فتح‌الله بوکان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بهینه‌سازی هر چه بیشتر مصرف انرژی و لزوم صرفه‌جویی در مصارف گاز اظهار داشت: شرکت گاز استان زنجان به عنوان یکی از نخستین شرکت‌های دولتی در استان اقدام به تجهیز و نصب سیستم آبگرمکن خورشیدی در همه ساختمان‌های اداری شرکت گاز کرده است.
وی افزود: ایـن شرکت به عنـوان عضو کمیتـه بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف استان در راستای تبیین اهداف بهینه‌‌سازی مصرف انرژی و همچنین در راستای اصلاح الگوی مصرف و جایگزینی انرژی‌های پاک با سوخت‌های فسیلی به عنوان الگو در استان اقدام به راه‌اندازی و نصب آبگرمکن‌های خورشیدی با حدود 12 میلیون تومان اعتبار کرده است.
رئیس خدمـات اداری شرکت گـاز استان زنجـان با اشاره به اینکه بهره‌گیری بهینه از حامل‌های انرژی در کشور به دلیل فراوانی منابع انرژی و در دسترس بودن ذخایر فسیلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: با توجه به سیاستگذاری‌های کلان کشور در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف یارانه‌های برق، گاز و دیگر انرژی‌های مصرفی روزمره این شرکت با حمایت سازمان بهینه سازی مصرف انرژی تنها با پرداخت 3 میلیون تومان از کل هزینه صرف شده از یارانه 70 درصدی نصب و راه‌اندازی این سیستم در اداره‌ها و ارگان‌های دولتی استان بهره‌مند شده است.
وی با اعلام اینکه یکی از عمده مصرف کنندگان سوخت گاز و برق در کشور ما تجهیزات گرمایشی تولید آبگرم مصرفی ساختمان است که توسط آبگرمکن و پکیج با مصرف سوخت گاز و برق تامین می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا این شرکت بر آن شد آبگرمکن خورشیدی که نخستین محصول گرمایشی و تحت حمایت سازمان  بهینه‌سازی مصرف سوخت است را در سبد کالاهای خود قرار دهد.
بوکان با بیان اینکه آبگرمکن‌های خورشیدی از طریق جذب انرژی خورشید و تابش نور بر صفحات جاذب (کلکتور) عمل می‌کند، یادآور شد: راندمان گرمایشی آبگرمکن‌های خورشیدی در فصول مختلف سال و بر حسب موقعیت‌های جغرافیایی هر شهر متفاوت است.
رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان زنجان افزود: در حال حاضر آب گرم مورد نیاز ساختمان‌های اداری شماره یک و 2 شرکت گاز استان زنجان در مجموع با نصب هفت دستگاه آبگرمکن خورشیدی شامل هفت منبع 200 لیتری دو جداره و هفت کلکتور با اتصالات متعلقه تامین می‌شود.
وی با اعلام اینکه در صورت ابری بودن هوا نیز تا 30 در‌صد این سیستم پاسخگو خواهد بود یادآور شد: این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت لزوم از المنت برقی برای تامین آب گرم استفاده شود.
بوکان بر اثرهای مثبت زیست محیطی انرژی خورشیدی در کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوا تا کید کرد و افزود: این سیستم با حمایت سازمان بهینه سازی مصرف انرژی و همکاری واحد امور اداری نصب و راه‌اندازی شده تا با تامین انرژی مصرفی خود از انرژی‌های رایگان و سالم و سازگار با محیط زیست پیشگام باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول