اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

معاون سازمان بورس؛

اعضای هیات موسس بورس انرژی مشخص شدند

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اعلام مشخص شدن اعضای هیات موسس بورس انرژی گفت : نخستین جلسه هیات موسس این بورس سه شنبه جاری برگزار می شود.

اعضای هیات موسس بورس انرژی مشخص شدند
به گزارش فارس به نقل از سنا، سید علی حسینی گفت: پس از تصویب شورای عالی بورس مبنی بر تشکیل بورس انرژی، فراخوان مشارکت در تاسیس بورس انرژی تیرماه امسال منتشر شد که در نهایت حدود شش برابر سرمایه شرکت، تقاضا به سازمان بورس واصل شد.
وی اظهار داشت : بر اساس مصوبه شورای عالی بورس،60 درصد سهام  شرکت بورس انرژی به نهادهای مالی، 20 درصد به فعالان بخش و 20 درصد دیگر نیز پذیره نویسی عمومی خواهد شد.
معاون سازمان بورس گفت : 313 درخواست به این سازمان ارسال شده بود که برخی از تقاضاها به دلیل غیر مرتبط بودن با گروه های سهامداری مصوب شورای عالی بورس، ارائه مدارک ناقص و یا ارسال مدارک پس از مهلت مقرر از این فهرست نهایی حذف شدند.
حسینی با بیان اینکه 271 درخواست در سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت : 181 شخص حقوقی و نهاد مالی، 60 درصد سهام شرکت بورس انرژی در اختیار گرفتند و به 90 فعال بخش نیز 20 درصد سهام این شرکت تخصیص داده شد.
وی گفت : تخصیص سهام به شرکت ها بر اساس معیار اندازه، میزان فعالیت و نوع شرکت انجام شده است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس افزود : نخستین جلسه هیات موسس بورس انرژی روز سه شنبه هفته جاری در محل این سازمان برگزار خواهد شد تا نمایندگان این شرکت برای پیگیری مراحل تشریفات پذیره نویسی و ثبت شرکت برگزیده شوند.
حسینی اظهار امیدواری کرد پذیره نویسی عمومی سهام بورس انرژی از اواخر شهریورماه جاری آغاز شود.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول