اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان خبر داد:

پوشش 80 درصدی آبفار به جمعیت روستایی استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: حدود 80 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان هستند.

پوشش 80 درصدی آبفار به جمعیت روستایی استان زنجان
یدالله حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به افتتاح دو مجتمع آبرسانی در روستاهای استان زنجان در هفته دولت اظهار داشت: موضوع آب شرب روستایی از موضوعات و رویکردهای مهم، جدی و عملیاتی استان زنجان در سال‌جاری است.
وی از افتتاح دستگاه بسته بندی آب شرب در شهرستان ایجرود خبر داد و افزود: رفع مشکل کیفیت آب شرب در روستاها از دغدغه‌های جدی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه با افتتاح مجتمع خیرآباد روستاهای ارزه‌خوران، کلیسا و خیرآباد زیر پوشش می‌رود، خاطرنشان کرد: روستاهای چتز و عشرت آباد نیز با افتتاح یک مجتمع دیگر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه در بحث کمیت آب شرب حدود 80 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان هستند، خاطر نشان کرد: از 924 روستا 745 روستای بالای 20 خانوار و 179 روستای زیر 20 خانوار استان زنجان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.
حسنی با اشاره به اینکه از نظر کیفیت آب شرب تعداد روستاهای زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی کم نیستند، افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی از طریق دو آزمایشگاه سیار در روستاها به کیفیت آب شرب رسیدگی می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تلاش می‌کند، تا همه روستاهای استان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بسته بندی آب در مواقع بحرانی نیاز روستاها را از نظر آب شرب برطرف می‌کنند.
وی با بیان اینکه کشور ایران در قسمت نیمه خشک جهان قرار دارد و فقط یک سوم از بارش‌های جوی سهم ایران است، تصریح کرد: آب‌های زیرزمینی و سطحی تحت تاثیر خشکسالی‌ها و کاهش نزولات آسمانی هستند.
حسنی استاندارد ملی کشور را حداقل 75 لیتر و حداکثر 150 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: در سال گذشته در استان زنجان به ازای هر نفر در شبانه روز 155 لیتر آب به فروش رفته که بیش از استاندارد ملی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان مدیریت درست از سوی مشترکان وجود ندارد، یادآور شد: آب شرب با هزینه‌های گزاف و هنگفت به دست می‌آید، ولی به دلیل فرهنگ نادرست مصرف به مصارف غیر شرب اعم از مصرف دام، درختان و باغچه‌ها می‌رسد که خسارت زیادی را به مخازن آب شرب وارد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه انشعابات غیر مجاز نیز خسارت به مخازن آب می‌زنند، خاطرنشان کرد: در روستاها مشکل فرهنگی داریم وقتی آب باز می‌شود، انواع اقسام ظروف نگهداری آب یک دفعه از آب شرب پر شده و موجب خالی شدن مخازن آب می‌شود.
حسنی با اشاره به اینکه در خانه‌های روستایی خانوارها با استفاده مصرف بی‌رویه آب خسارت به مخازن آب می‌زنند، تصریح کرد: در حالی در روستاهای کشور ما آب بی‌رویه مصرف می‌شود، که در اروپا که سه برابر ایران بارش‌های جوی دارند متوسط سرانه مصرف 120 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روزاست.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری و شرکت آب منطقه‌ای مطالعه آب رسانی از پشت سدها را با محوریت شرکت آب منطقه‌ای به روستاها آغاز کرده‌اند، خاطر نشان کرد: از سدهای به بهره‌برداری رسیده، در دست احداث و سدهای در حال مطالعه در دراز مدت آب شرب روستاهای استان زنجان تامین می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول