اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

اختصاص اعتبار 8 میلیاردی برای تامین آب شرب گرگان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار 8 میلیارد تومان برای تامین آب شرب گرگان که مهم‌ترین دغدغه بعد از اشتغال جوانان محسوب می‎شود خبر داد.

اختصاص اعتبار 8 میلیاردی برای تامین آب شرب گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالحسین ناصری شامگاه چهارشنبه در جمع مردم گرگان اظهار داشت: امسال برای مطالعه منطقه شصت‌کلاته گرگان 500 میلیون تومان اعتبار در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و آغاز عملیات اجرایی آب شیرین‎کن نیز در کنار انتقال آب مازندران به گلستان در دستور کار قرار گرفت.
وی طرح فاضلاب گرگان را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‎های عمرانی شهرستان گرگان بیان کرد و افزود: این پروژه از دستاوردهای مجلس ششم است که به زودی به بهره‎برداری می‎رسد و از نظر ژئوفیزیک می‎تواند شهر را از خطراتی مانند زلزله مصون نگه دارد و می‎تواند کمک بسیار خوبی در راستای تامین آب کشاورزی استان باشد.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 10 میلیارد اعتبار به مسکن مهر خبر داد و تاکید کرد: تامین آب شرب بهداشتی مسکن مهر از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه تاکنون بهره‎برداری از پروژه‎های کوچک محقق شده و هنوز کار پروژه‎های بزرگ بر زمین مانده است، گفت: از میزان 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر تاکنون حدود 500 میلیارد تومان آن اختصا‌ص یافته است که این امر سبب اختلال اجرایی در انجام پروژه‎ها شده است.
ناصری بیان داشت: تالار بزرگ گرگان که حدود 21 میلیارد تومان در سفر اول، برآورد هزینه شده است متاسفانه از سال گذشته عملیات اجرایی آن با 700 میلیون تومان آغاز شد که در کمیسیون تلفیقی توانستیم اعتبار آن را تا 2 میلیارد تومان دیگر افزایش دهیم که 10 درصد آن پرداخت شده است.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث پالایشگاه‎ها هنوز پیشرفتی نداشته‎ایم و مرکز ماهیان خاویاری نیز در آغاز عملیات اجرایی آن است که سال گذشته چهار تن از ماهیان خاویاری به دلیل اینکه حدود 10 الی 15 سال پیش در دولت هفتم و هشتم تحت یک پروتکل با کشورهای آسیای میانه به امضا رسید در انبار ماند و هیچگونه صادراتی در این زمینه صورت نگرفت.
وی عقب‎ماندگی در اجرای این پروژه‎ها را از مشکلات اساسی استان نام برد و گفت: حتی اگر امروز بتوانیم پروژه ماهیان خاویاری را به بهره‎برداری برسانیم در این زمینه 10 سال عقب هستیم که توجه به این مسئله باید به صورت جدی اقدام شود.
ناصری همچنین با بیان اینکه تاکنون 280 هکتار از اراضی کشاورزی زهکشی نشده‎اند، بیان داشت: تاکنون نقشه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تهیه شده و اگر بتوانیم این مساحت را آماده کنیم با در اختیار گذاشتن هر دو هکتار آن به یک فرد، امکان اشتغال 140 هزار نفر به وجود می‎آید و دیگر در استان معضلی به نام بیکاری نخواهیم داشت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول