اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت جداسازی آب شرب از آب خام

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: جداسازی آب شرب و آب خام از ضروریات است.

ضرورت جداسازی آب شرب از آب خام
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در بازدید از شرکت آب و فاضلاب شهری با اشاره به بحث قابل تامل و برنامه‌ریزی جداسازی آب شرب از آب خام اظهار داشت: در بحث بهره‌وری از آب کشاورزی گام‌های بزرگی برداشته شده اما در بخش آب شرب مصرفی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و درست است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 استان کشور گرفتار خشکسالی هستند، افزود: خسارت و تبعات خشکسالی از ابعاد مختلف برای همه روشن است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه حیات انسان‌ها بدون آب شرب به خطر می‌افتد، خاطر نشان کرد: جداسازی آب شرب از آب خام به هر طریق ممکن باید انجام شود.
وی با بیان اینکه باید با رویکرد جدی به طرح‌های آبی پرداخته شود، تصریح کرد: خیلی از استخرها و فضاهای سبز در استان زنجان از آب شرب استفاده می‌کنند.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه می‌توان با صرف هزینه آب مصرفی شرب را از آب خام جدا کرد، یادآور شد: به دلیل اینکه معلوم نیست تا چه مدت خشکسالی بر استان زنجان و چند استان دیگر حاکم باد، باید در مورد آب شرب فکر اساسی صورت گیرد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه حداقل مکان‌های پرمصرف در شهرها از آب خام استفاده کنند، خاطر نشان کرد: با ارائه راهکارهای مختلف و اولویت‌بندی آن‌ها گام‌های بزرگی برداشته می‌شود.
وی با بیان اینکه مدت دو سال است که در جلسه‌های مختلف از مشکل آب و فاضلاب استان بحث شده و با وجود مصوبات گوناگون هنوز در این عرصه مشکلات فراوان وجود دارد، تصریح کرد: در بحث فاضلاب از کل کارهای اجرا شده فقط 30 درصد مورد استفاده است.
رئوفی‌نژاد از معاونت عمرانی و معاونت برنامه‌ریزی و شرکت آب و فاضلاب خواست تا با یک صورت جلسه سه جانبه سهم انشعاب هر اداره در مرکز استان را برآورد کنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه تنها ابزار دولت برای تشویق مردم و ادارات دادن تسهیلات  قرض‌الحسنه است، افزود: به تعداد شهروندان تسهیلات برای اجرای انشعاب داده می‌شود.
وی با بیان اینکه در مسکن‌های مهر در حال احداث  اتصال به شبکه فاضلاب همزمان با بهره‌برداری الزام و اجبار است، خاطر نشان کرد: تک تک واحدهای مسکن مهر باید به فاضلاب شهری متصل شوند.
رئوفی‌نژاد با اشاره به شهرک پر جمعیت پونک گفت: در شهرک‌های جدید التاسیس که جمعیت زیادی نیز در آنها ساکن است، باید بحث فاضلاب شهری جدی گرفته شود.
استاندار زنجان گفت: اگر بحث فاضلاب شهری و انشعاب‌ها به خوبی صورت گیرد مقدار زیادی آب در تصفیه خانه‌ها برگشت داده شده و در مکان‌های مورد نیاز مصرف می‌شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول