اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم خبر داد:

اختصاص 4 میلیارد ریال برای احداث شهرک چاپ و نشر در قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم گفت: بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در زمینه ایجاد شهرک چاپ و نشر در قم ‌اختصا‌ص یافته که در کشور بیسابقه است.‌

اختصاص 4 میلیارد ریال برای احداث شهرک چاپ و نشر در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جعفر فرشچی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعتی استان در شهرک شکوهیه اظهار داشت: همزمان با هفته دولت سه پروژه نخستین استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب و مجتمع فرهنگی شهرک صنعتی شکوهیه به بهره‌داری میرسد.
وی ادامه داد: پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب به عنوان نخستین پروژه ملی کشور در استحصال آب صنعتی است که با توجه به بحران آبی که استان قم و به دنبال آن شهرک صنعتی شکوهیه با آن مواجه است، میتواند نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی ایفا کند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم افزود: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب در سال 85 به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب در سال 88 آغاز شد.
فرشچی یادآور شد: مجتمع فرهنگی و آموزشی شکوهیه نیز با ظرفیت 130 نفر با هزینه‌ای بالغ بر دو و نیم میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ایجاد و توسعه شهرکهای صنعتی و حفظ محیط زیست در ارتباط با وضعیت شهرکهای صنعتی استان مورد توجه قرار دارد، گفت: در بحث ایجاد شهرکهای صنعتی اتفاقات خوبی رخ داده است که از آن جمله میتوان به ایجاد شهرکهای چاپ و نشر، الغدیر و قنوات اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم گفت: بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در این زمینه ‌اختصا‌ص یافته که در کشور بیسابقه است.
فرشچی ابراز داشت: در زمینه محیط زیست نیز با توجه به مشکلات خاص استان در کمبود آب اقداماتی در راستای ایجاد 260 هکتار فضای سبز با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد تومان صورت گرفته است.
وی در ادامه در خصوص صنایع کوچک گفت: برای نخستین بار در استان خوشه صنعتی کفش و دمپایی پلاستیک ایجاد شده است، همچنین ایجاد خوشه‌های صنعتی سوهان و فرش نیز در دستور کار قرار دارند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم با اشاره به مشکلات موجود در نظام اداری در زمینه توسعه صنعتی استان اضافه کرد: 188 واحد دارای پروانه اشتغال به دلیل این مشکلات غیر فعال شده بودند که 52 واحد دوباره فعال شده‌اند.
فرشچی با اشاره به اهمیت آموزش و تربیت نیروی انسانی دارای مهارت کار در واحدهای صنعتی، به ایجاد مرکز جامع علمی کاربردی شکوهیه اشاره کرد و گفت: تاکنون از این مرکز450 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول