اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

مهمان‌پرست در واکنش به شهادت نوجوان معترض بحرینی؛

دولت بحرین به حضور نیروهای خارجی در این کشور پایان دهد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از حکومت بحرین خواست با اقداماتی مسئولانه و اعتماد آفرین مطالبات مشروع مردم را مد نظر قرار داده و به حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور که شرایط را روز به روز پیچیده‌تر میکند، خاتمه دهد.

دولت بحرین به حضور نیروهای خارجی در این کشور پایان دهد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص تداوم روش‌های خشونت آمیز در بحرین و به شهادت رسیدن یک نوجوان بحرینی (علی الشیخ) در روز عید سعید فطر در این کشور، اظهار داشت: ما نسبت به این اقدامات و شرایطی که در این کشور حاکم شده که در سایه آن نیروهای نظامی خارجی مانع از بازگشت آرامش به این کشور شده‌اند، ابراز نگرانی میکنیم.

وی افزود: به شهادت رسیدن یک نوجوان بحرینی در بزرگترین عید مسلمین جهان (عید سعید فطر) با هیچ منطقی قابل دفاع
نیست و اگر نسبت به آنچه در ماه‌های گذشته در این کشور به وقوع پیوسته و شناسایی و محاکمه این قبیل کشتارها اقدام به موقعی صورت میپذیرفت، چنین حوادث تلخی تکرار نمیشد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ضمن ابراز نگرانی از تداوم حضور نظامی خارجی در بحرین و عدم توجه به مطالبات مشروع مردم که به روش‌های مسالمت آمیز پیگیری میشود، از حکومت بحرین میخواهد با اقداماتی مسئولانه، اعتماد آفرین و گفت‌وگوی مؤثر و واقعی، مطالبات مشروع مردم را مد نظر قرار دهد و به حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور که شرایط را روز به روز پیچیده‌تر میکند خاتمه داده و از طریق اتخاذ راه حل‌های حکیمانه و عادلانه امور را به سمت صحیح آن بازگرداند.

انتهای پیام/خ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول