اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تربت حیدریه در مجلس:

دولت اعتبار‌ی به بخش زعفران نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هیچ‌گونه اعتبار‌ و تسهیلاتی را برای حمایت و کمک به بخش زعفران نمی‌دهد.

دولت اعتبار‌ی به بخش زعفران نمی‌دهد
حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: زعفران‌کاران استان خراسان رضوی یکی از مظلوم‌ترین اعضای خانواده کشاورزی ایران به حساب می‌آیند.
وی با بیان این که در ‌ارتباط‌ با موضوع زعفران‌کارهای زیادی را باید انجام دهیم، افزود: با این حال این اقدامات در سایه حمایت‌های دولت محقق می‌شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی میزان برداشت زعفران در منطقه را بیش از 80 تن عنوان کرد و متذکر شد: این میزان از نظر سطح برداشت محصولات کشاورزی از رتبه بالایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: همچنین خراسان رضوی رتبه اول را در تولید با کمیت و کیفیت این محصول را در سطح کشورهای دنیا دارد.
رضایی زعفران را محصولی با درآمدزایی بسیار بالا برای کشاورزان و مردم محروم روستا دانست و عنوان کرد: همچنین برای کشت این محصول از کمترین آب ممکن استفاده می‌شود.
وی تاکید کرد: با همین تفاسیر افزایش توجه به مقوله زعفران امری لازم از سوی مدیران ذی‌ربط است.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با ابراز تاسف از این موضوع که سازمان جهاد کشاورزی این استان نیز تاکنون اقدامات لازم را در این ‌ارتباط‌ انجام نداده است،گفت: برای بهبود روند زعفران‌کاری در استان این سازمان نقش برجسته‌ای در حمایت از زعفران‌کاران داشته باشد.
وی با اشاره وجود تعاونی‌های در این خصوص برای حمایت از زعفران‌کاران در خراسان رضوی،خاطر نشان کرد: با این حال این تعاونی‌ها نیز حمایت‌های لازم را از زعفران کاران انجام نمی‌دهند.
رضایی روند تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را با توجه به کم‌آبی‌ها و خشکسالی‌های مداوم در طول چند سال گذشته اسفبار خواند و یادآور شد: حال محصول زعفران با استفاده از کمترین آب ممکن بیشترین محصول را در نوع خود به جای می‌گذارد.
وی با بیان این که در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان ملت برنامه‌های خوبی را برای حمایت از بخش زعفران دارند، اعلام کرد: با این حال دولت باید با ارائه تسهیلات‌ و ‌کمک‌های لازم کشاورزان را در این ارتباط یاری‌رسانی کند.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی بسیاری از زعفران‌کاران را در بحث فوق جلوتر از دولت دانست و خواستار شد: هر چه سریع‌تر پژوهشکده زعفران در تربت‌حیدریه زیر نظر دانشگاه فردوسی که در سال‌های گذشته وعده آن داده شده بود محقق شود.
وی افزود: همچنین در آینده‌ای نزدیک یک واحد فرآوری زعفران با کمک یکی از کشورهای خارجی در تربت حیدریه به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول