اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

طرح جامع زعفران سبب افزایش 3 برابری محصول میشود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این طرح فعلا در سطح 215 هکتار ایجادشده که میتواند عملکرد این محصول تا سه برابر افزایش دهد.

طرح جامع زعفران سبب افزایش 3 برابری محصول میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، غلامحسین ساربان اظهار داشت: بهبود فرآیند تولید و فرآوری، بسته‌بندی، تحقیقات، ارتقای مهارت زعفران‌کاران، بازاریابی و تجارت از اهداف این طرح است.
ساربان ادامه داد: میزان تولید محصولات زراعی 5 میلیون و 540 هزار تن و محصولات باغی 829 هزار تن معادل 13 درصد تولید استان است که جمع تولیدات براساس آمار زراعی 88 ـ 89، 6 میلیون و 369 هزار تن است.
وی افزود: در هفته دولت امسال هفت پروژه با اعتبار 26میلیارد و 948میلیون ریال افتتاح میشود که اشتغال‌زایی 104نفر به طور مستقیم و265 نفر به طور غیر مستقیم است.
ساربان تصریح کرد: از نظر میزان تولید جایگاه استان در کشور در محصولات زراعی رتبه سوم و در محصولات باغی رتبه هشتم را داراست.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: میزان خشکسالی باغات از طریق بروز آفات درسطح خراسان رضوی170میلیارد تومان بوده است و بیشترین خسارت به بادامستان‌های دیم و باغاتی که از چشمه سارهو قنوات میشوند، وارد میشود.
وی گفت: شاخص‌ترین پروژه ساخته شده مجتمع گلخانه‌ای مشهد مقدس است که تاپایان سال 90، سه واحد دیگر در شهرستان‌های تربت جام، سبزوار و چناران آماده‌بهره‌برداری است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول