اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

عید فطر به جلوه همبستگی امت اسلامی تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: عید سعید فطر به عنوان یوم با عظمت امت اسلامی در کشورهای اسلامی به نماد همبستگی، وحدت و همگرایی تبدیل شده است.

عید فطر به جلوه همبستگی امت اسلامی تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بیله‌سوار اظهار داشت: اگر عید فطر را عید رهایی بندگان از خناس شیطان بدانیم باید این روز به روز حرکت امت اسلامی در مسیر نابودی شیاطین روزگار امریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شود تا امت در جامعه آرمانی با صلح و سازش این عید را به یگانگی جشن بگیرد.
وی تحولات منطقه را یکی از عبرت‌آموزترین تحولات نیم قرن اخیر توصیف کرد و گفت: سرنگونی دیکتاتورهایی چون شاه ملعون، صدام کفار، حسنی نامبارک، قذافی، بن‌علی و ...نشان می‌دهد که شیاطین رفتنی هستند و آنچه باقی می‌ماند عزت و غرور امت اسلامی با تکیه بر فضیلت‌هاست.
امام جمعه بیله‌سوار خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط امت‌های اسلامی تنها با تکیه بر وفاق و اتحاد می‌توانند بر شیاطین و ابلیس‌های هزار چهره غلبه کنند و با این اوضاع و احوال به نظر می‌رسد به سرعت کشوری یکپارچه و حاکمیتی عادلانه بر دنیای اسلام حاکم شود و دیگر خبری از جباران و ظالمان روزگار نباشد.
قیاسی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با تبریک عید سعید فطر این عید را روز صله و پاداش مومنان در مقابل عبادت‌ها و پارسایی‌ها اعلام کرد و افزود: فطر جشن بزرگ از خود رستن و به خدا پیوستن است و انسان در این روز تمرین دریافت مزد و پاداش از معبود خود را می‌کند.

*عید فطر بهترین یوم در طهارت قلب‌ها و روح‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به فلسفه روزه‌داری و امساک از گناهان و پلیدی‌ها در این ماه عزیز اظهار داشت: بندگان بعد از یک ماه روزه‌داری و خودداری از هرگونه گناه و لغزش جایزه خود را در عید فطر دریافت میکنند که این جایزه رهایی بنده از شر شیاطین است.
حجت‌الاسلام ولی علوی با قدردانی از مردم این منطقه در پرپایی راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیان داشت: امروز جهان اسلام مبتلا به دودستگی و برخی امراض درونی است که مداوای آن تنها با تکیه بر وحدت و همدلی‌ها میسر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امسال نماز باشکوه عید سعید فطر در اغلب شهرستان‌های استان اردبیل در فضای باز و خارج از مصلی‌های مسقف برگزار شد که باشکوه و استقبال خوب مردم نیز مواجه شد.
مردم بعد از شرکت در نماز عید سعید فطر با حضور در پایگاه‌های موسسات و نهادهای خیریه فطریه خود را پرداخت کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول