اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از مرکز 123 بندرعباس محقق می‌شود؛

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در 5 شهر دیگر هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی بندرعباس فعال است از راه‌اندازی خط 123 در پنج شهر دیگر این استان خبر داد.

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در 5 شهر دیگر هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی فیضی در نشست بیان عملکرد معاونت امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های دفاتر و بخش‌های این معاونت گفت: دفتر امور زنان و خانواده یکی از واحدهای پرکار این معاونت محسوب می‌شود که در واقع سر و کار آن با زنان بی‌سرپرست خانوار است.
وی با بیان اینکه در مبحث زنان بی‌سرپرست اولویت نخست توانمندسازی زنان زیر پوشش است، بیان کرد: سعی می‌‌شود در این راستا کمک‌های تحصیلی برای فرزندان این قشر و پرداخت تعرفه‌های بیمه‌ای نیز برای آنها صورت گیرد.
فیضی یادآور شد: در حال حاضر طرح تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآوردن 500 نفر از زنان بی‌سرپرست خانوار را در دست داریم که بخشی از تعرفه این بیمه را دولت و بخش دیگر بهزیستی پرداخت می‌کند.
وی به نقش گروه‌های همیار در بخش زنان اشاره و از فعالیت 28 گروه در این زمینه خبر داد.
این مسئول در ادامه از فعالیت چهار کلینیک مددکاری خانواده، چهار موسسه خیریه همکار بهزیستی نیز در این بخش خبر داد و گفت: تعداد 854 پرونده به موسسات خیریه و بیش از 600 پرونده نیز به کلینیک‌های مددکاری ارجاع داده شده است.
معاون امور اجتماعی مدیرکل بهزیستی هرمزگان همچنین بیان کرد: تعداد دانش‌آموزان خانوارهای زیر پوشش زنان بی‌سرپرست برابر با 3 هزار و 300 نفر است.
فیضی ادامه داد: همچنین تعداد 955 نفر از زنان سرپرست خانوار نیز تحت بیمه عشایری روستایی در استان درآمده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی اشاره و گفت: ‌فعالیت‌ این دفتر نیز شامل ارائه خدمات تخصصی می‌شود که در این بخش به کودکان کار، کودکان خیابانی، دختران پناهجو (در خانه سلامت)، افراد دچار اختلالات جنسی، افراد در معرض خودکشی و افراد متقاضی طلاق خدمات داده می‌شود.
فیضی در پاسخ به سؤالی یادآور شد: واگذاری و معرفی این گونه خدمات از طریق سامانه 123، تیم‌های سیار،‌ پایگاه‌های خدمات اجتماعی، مرکز مداخله با بحران و مرکز مداخله به منظور کاهش طلاق در محلات و بخش‌های مربوطه انجام می‌شود.
وی در عین حال با بیان اینکه تمام خدمات یادشده در بندرعباس ارائه می‌شود، بیان کرد: این خدمات بسته به موقعیت آمایشی شهرستان‌ها و نقاط دیگر نیز ارائه و یا آغاز می‌شود.
فیضی از برقراری 2 هزار و 709 تماس تلفنی طی سال گذشته با خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی هرمزگان خبر داد و گفت: به زودی این خط در پنج شهر میناب، قشم، کیش، حاجی‌آباد و پارسیان نیز فعال می‌شود.
این مسئول در پایان به فعالیت مراکز کاهش طلاق و مراکز مداخله در بحران در شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: سه پایگاه خدمات اجتماعی نیز در قشم، جاسک و میناب فعال است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول