اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دشمنان درصدد تضعیف فرهنگ شهادت هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دشمنان درصدد تضعیف فرهنگ شهید و شهادت هستند، گفت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در سایه مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است.

دشمنان درصدد تضعیف فرهنگ شهادت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در یادواره شهدای منطقه مارالان،‌ با عنوان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای انس با قرآن است، اظهار داشت: اگر این مانوس بودن همراه با یاد شهدا باشد؛ رحمت الهی را در پی خواهد داشت.
وی با بیان این که دشمنان درصدد تضعیف فرهنگ شهید و شهادت هستند، افزود: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در سایه مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است .
امام جمعه مردم تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در جمع روزه‌داران، ماندگاری ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به برکت خون شهدا دانست و خاطر نشان کرد: ضمن این که خداوند در قرآن جایگاه شهدا را بیان کرده است، ائمه اطهار (ع) نیز به جایگاه آنها در جامعه اسلامی توجه داشته و به تکریم آنها تاکید دارند.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری بیان خاطرات دفاع مقدس را در ایجاد شور و نشاط جوانان موثر خواند و بیان داشت: توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، بسیاری از حقایق جنگ تحمیلی و ایثارگری رزمندگان را نشان خواهد داد‌.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که استکبار با تروریست خواندن مسلمانان در صدد تضعیف و کم‌رنگ کردن فرهنگ جهاد و شهادت جامعه است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب همیشه تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دارند که برپایی یادواره شهدا در این خصوص ارزشمند بوده و در جامعه لزوم آن احساس می‌شود‌. 

*ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا وظیفه امروز تمام ملت ایران و مسئولان است
وی با تاکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.
آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.
وی با اشاره به مسئولیت همگان در قبال شهدا تصریح کرد: ادامه راه شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا وظیفه امروز تمام ملت ایران و مسئولان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول