اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

افغانستان امروز را عید فطر اعلام کرد

خبرگزاری فارس: دادگاه عالی افغانستان روز سه‌شنبه هشت شهریور را روز اول ماه شوال و عید فطر اعلام کرد.

افغانستان امروز را عید فطر اعلام کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دادگاه عالی افغانستان شب گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد به دلیل این که رویت هلال ماه شوال در کشور عربستان ثابت شده است، از این رو فردا سه‌شنبه هشت شهریورماه روز اول ماه شوال و عید فطر است.

دادگاه عالی افغانستان در این پیام این عید را به رئیس جمهور، دیگر مقامات دولتی و سایر مسلمانان تبریک گفته و آرزوی صلح و امنیت در این کشور کرده است.
اهل تشیع افغانستان بر اساس رویت هلال ماه شوال در افغانستان عید می‌گیرند  و به دلیل این که تاکنون هلال ماه شوال در این کشور رویت نشده، شیعیان افغانستان امروز روزه دار هستند.

آیت الله آصف محسنی از مراجع اهل تشیع افغانستان شب گذشته در پیامی اعلام کرد که رویت هلال ماه شوال تاکنون رویت نشده و نماز عید فطر فردا برگزار نخواهد شد.
 
در همین حال شوراى عالى صلح، یکبار دیگر از مخالفان مسلح دولت خواست همراه با فرا رسیدن عید سعید فطر دست از جنگ کشیده و به روند صلح بپیوندند.

"ملا عمر" رهبر طالبان نیز روز گذشته در پیامی که در رسانه‌های افغانستان بازتاب وسیعی داشت، به نکات مهمی در مورد مسائل روز افغانستان اشاره کرد.

از جمله مهمترین مسائل اشاره شده در این پیام، مخالفت با پایگاه‌های نظامی آمریکا، خروج بی قید و شرط نیروهای خارجی و نمایشی بودن کنفرانس بن دوم  هستند.

انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول