اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

یاد روزهای مشرقی 3 | نشاط، اقتدار و شهادت در سفر رهبری به خراسان شمالی

رهبر انقلاب در دیدارهای سومین و چهارمین روز سفر خود به خراسان شمالی در مهرماه سال ۹۱ ابتدا از نیروهای مسلح استان دیدن کردند و پس از سفر به شهرستان اسفراین و دیداری مردمی، با خانواده‌های شهدا و جانبازان استان جلسه‌ای صمیمی را برگزار کردند.

یاد روزهای مشرقی 3 | نشاط، اقتدار و شهادت در سفر رهبری به خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد رهبر معظم انقلاب در سومین روز سفر خود به خراسان شمالی در ۲۱ مهرماه سال ۹۱ به دیدار از نیروهای مسلح و یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی استان رفتند.

این دیدار همچون برنامه مشابه، رهبر انقلاب از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند و سپس از سخنرانی و اشاره به استعدادهای نظامی کشور و نیروهای مختلف در جبهه‌های مقابله باطل، نظاره‌گر رژه نیروهای مسلح حاضر بودند.

 

اما در روز چهارم سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی، نخستین سفر شهرستانی ایشان در استان، به اسفراین اتفاق افتاد. سفری پرشور و مهم برای مردم کهن شهر اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی.

رهبر انقلاب در ابتدای سخنرانی خود در جمع مردم اسفراین به ویژگی‌های ممتاز و برتر این شهرستان اشاره کردند و گفتند: مردم شهرستان اسفراین به نجابت و رشادت شناخته‌شده‌اند و مهد پرورش قرآنیان محسوب می‌شود.

ایشان در ادامه نخستین فرازهای سخنرانی خود، وجود مجموعه‌های صنعتی اسفراین را با لفظ «دو کارخانه‌ی بزرگ از کارخانه‌های مهم کشور» مورد خطاب قراردادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فراز بعدی سخنان خود به موضوع نشاز اجتماعی و شور عمومی مردم به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مردم خراسان شمالی اشاره کردند و نسبت به عوامل کاهش این موضوع هشدار دادند و فرمودند: یکی از چیزهای اساسی که امروز می‌تواند ضد این تحرک عمل کند و متأسفانه به‌وسیله‌ی باندهای مرموز توسعه داده می‌شود، مواد مخدر است. به اعتقاد بنده، خود جوان‌ها باید با همان شورونشاطی که اشاره کردیم، با مواد مخدر مبارزه کنند. آنها می‌خواهند جوان‌های ما را اسیر کنند؛ حالت تخدیرشدگی، بی‌تفاوتی و به‌زمین‌خوردگی را بر جوانان ما تحمیل کنند.

 

پیشرفت و تشریح آن موضوع بعدی فرمایشات رهبر انقلاب در میان مردم اسفراین است. ایشان به توضیح پیشرفت سطحی و بادکنکی پرداختند و گفتند: وقتی‌که در یک کشوری، جمعیت معدودی بیشترین بهره‌ی مادی را از آن کشور می‌برند و در همان کشور، در خیابان‌ها مردم از سرما و گرما می‌میرند، عدالت این‌قدر نامفهوم و غیرعملی در آن کشور است.

رهبر انقلاب پس از تبیین چهارچوب‌های مختلف از مؤلفه‌های پیشرفت، به حضور در انتخابات اشاره کردند. «یکی از خصوصیاتی که در مورد اسفراین نظر بنده را جلب کرد، شرکت بالای این مردم عزیز در انتخابات‌های گوناگون است؛ این خیلی مهم است. استان خراسان شمالی یکی از رتبه‌های بالای شرکت در انتخابات را دارد؛ آن‌وقت در استان خراسان شمالی، شهر اول در این منطقه، اسفراین است.»

ایشان در فراز پایانی سخنان خود نیز به اهمیت استفاده از کالای داخلی توسط مردم پرداختند و این اقدام را مسیری برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و همچنین کاهش تورم بیان کردند.

دیدار بعدی رهبر انقلاب در خراسان شمالی عصر همان روز در بجنورد و با خانواده‌های شهدا و جانبازان استان در فضایی گرم و پرشور برگزار می‌شود.

 

مهم‌ترین فراز این دیدار پس از یاد کردن از شهدای خراسان شمالی به‌خصوص رجبعلی محمدزاده به‌عنوان شهید خدمت و شهید وحدت واکانی بازماندگان دفاع مقدس و تقسیم‌بندی آنان است که در این قطعه صوتی به آن اشاره می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول