اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

یاد روزهای مشرقی 2 | تربیت و دیدار با خانواده شهدای خراسان شمالی + فیلم

رهبر انقلاب، ۲۰ مهرماه ۹۱ در دومین روز حضور خود در خراسان شمالی با معلمان و اساتید استان دیدار کردند و پس‌ازآن به دیدار با ۵ خانواده شهید این استان رفتند.

یاد روزهای مشرقی 2 | تربیت و دیدار با خانواده شهدای خراسان شمالی + فیلم

رهبر معظم انقلاب در دومین روز سفر خود به خراسان شمالی دیدار با معلمان و فرهنگیان و اساتید دانشگاه استان دارند. این تنها دیدار آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۰ مهرماه سال ۹۱ در خراسان شمالی است.

اما در این دیدار حساس چه موضوعاتی از سوی رهبر انقلاب طرح می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فرازهای نخست این دیدار به ماهیت تعلیم و تعلم بشری اشاره دارند اما در ادامه به مصادیقی از موارد تربیت در کشور اشاره دارند و می‌فرمایند: نگاه نیازمندانه به سمت غرب، بزرگ دیدن غرب و کوچک دیدن خود در مقابل او؛ که متأسفانه این فرهنگ ریشه‌کن نشده و وجود دارد؛ این به دلیل نبود خودباوری است. اینکه شما ملاحظه می‌کنید فلان مارکِ جنس خارجی پول بیشتری طلب می‌کند، اما طرفدار بیشتری هم در بین یک طبقه‌ای دارد، در حالی که جنس مشابه داخلی گاهی کیفیتش بهتر از آن است، به خاطر همین نگاه است؛ این یک بیماری است، این یک آفت است.

ایشان در ادامه به برخی از رفتارها در میان اساتید و معلمان تذکر می‌دهند و تصریح می‌کنند: گاهی به من گزارش می‌رسد که فلان معلم سر کلاس، یا فلان استاد در سر کلاس دانشگاه، از یک پیشرفت علمیِ مسلّم اظهار تردید کرده؛ این اتفاق افتاده. فرض کنید درزمینه‌ی سلول‌های بنیادی، درزمینه‌ی نانوتکنولوژی، درزمینه‌های گوناگون علمی - که حالا خوشبختانه پیشرفت‌های علمی کشور در بخش‌های مختلف خیلی زیاد است - یک اتفاقی افتاده؛ این‌یک اتفاقِ حقیقی است، قابل‌تردید نیست، جلوی چشم است، ملموس است؛ اما این آقا در کلاس دانشگاه یا کلاس دبیرستان، شروع می‌کند به خدشه کردن: نه آقا، این‌جوری نیست؛ معلوم نیست! ما چه انگیزه‌ای داریم؟

نکته بعدی مورد تأکید آقا کتاب‌خوانی و ترویج آن در جامعه است. ایشان همچنین در پایان سخنان خود نسبت به گرایش عرفان‌های کاذب هشدار می‌دهند و اظهار می‌کنند:   در محیط‌های جوان، مراقب این عرفان‌های کاذب هم باشید؛ اینها هم بخصوص در دانشگاه‌ها رخنه می‌کنند. یکی از برنامه‌ها این است که عرفان‌های کاذب را در داخل دانشگاه‌ها رخنه دهند؛ این هم یکی از آن چیزهای فلج‌کننده است. اگر کسی اسیر و دچار این بافته‌های بی‌اصل و اساسِ عرفان‌های کاذب شود - که غالباً هم از مناطق خارج از کشور نفوذ پیداکرده و واردشده است - واقعاً او را فلج می‌کند. معیاری که ما برای تحرک به سمت علوّ معنوی و روحی و تقرب به خدا داریم، تقواست، پرهیزگاری است، پاکدامنی است. جوانان ما - چه دختران ما، چه پسران ما - اگر پاکدامن باشند، اگر تقواپیشه کنند، اگر برای دوری از گناه تلاش کنند، اگر نماز را با توجه و با اهتمام به‌جا بیاورند و انسشان را با قرآن قطع نکنند، اسیر این عرفان‌های کاذب نمی‌شوند.

دیدار با شهدا

رهبر انقلاب در دومین شب حضور در این استان در منزل پنج خانواده شهید شهرستان بجنورد حضور یافتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی اظهار کرد: رهبر انقلاب در منزل سردار شهید رجبعلی محمدزاده از شهدای وحدت و هم‌رزم شهید شوشتری حضور یافتند و ضمن دلجویی از خانواده این شهید، با آن‌ها در مورد مسائل مختلف گفتگو کردند.

حسن براتی زاده اظهار داشت: همچنین رهبر انقلاب با خانواده‌های شهیدان عبدالرضا و محمدرضا زیبایی، شهیدان عبدالله و محمدباقر محمدی، ابوالفضل دوراندیش و شهید علی‌اصغر علیزاده دیدار کردند.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول