اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ایده‌های دانش‌بنیان نخبگان در گام‌دوم انقلاب کشور را بی‌نیاز می‌کند

امام جمعه گنبدکاووس گفت: در گام دوم انقلاب ایده‌های دانش‌بنیان نخبگان جوان کشور را به طور کامل از کشورهای بیگانه بی‌نیاز می‌کند.

ایده‌های دانش‌بنیان نخبگان در گام‌دوم انقلاب کشور را بی‌نیاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت‌الاسلام محمود ترابی شامگاه سه‌شنبه در دیدار نخبگان، معتمدین، علما، جوانان و تحصیل کرده‌های اهل‌سنت اظهار کرد: امروز به دست آوردن یک فرمول برای ایجاد طرح‌های دانش‌بنیان به اندازه یک پالایشگاه می‌تواند تولید و درآمد جدید ایجاد کند.

وی افزود: نخبگان جوان ما در گام‌دوم انقلاب با ارائه ایده‌های دانش‌بنیان می‌توانند کشور را به طور کامل از کشورهای بیگانه بی‌نیاز کنند.

* وحدت، همبستگی و حضور در صحنه لازمه اجرای عدالت اجتماعی است

امام جمعه گنبدکاووس وحدت، همبستگی و حضور در صحنه را لازمه اجرای عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: اگر همه اقوام و مذاهب در کنار وحدت و همبستگی بین هم در صحنه باشند نیروهای خدوم انقلاب را شناخته و با فساد مبارزه می‌کنند که این امر سبب اجرای عدالت اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ماجراجویی و هیجانات کاذب نیستیم، ادامه داد: ما به دنبال هیجانات و ماجراجویی‌های کاذب نبوده و همه مطالبات به حق اجتماعی را به رسمیت می‌شناسیم و برای اجرای عدالت‌اجتماعی و مبارزه با فساد تلاش می‌کنیم تا رضایت عمومی مردم فراهم شود.

ترابی استعداد و توانایی فرد را منوط به بودن در مرکز استان و یا کشور ندانست و تاکید کرد: بروز استعدادهای درخشان و توانایی‌های منحصربه‌فرد مختص قوم، مذهب و نقطه جغرافیایی خاص نیست و نخبگان ما می‌توانند در هر جا کشور زندگی کرده و پرورش پیدا کنند که باید از این ظرفیت در استقلال و تولید کشور استفاده شود.

* با حضور همیشگی و گسترده در صحنه می‌توان منکرات را از جامعه از بین برد و معروف‌ها را اجرا کنیم

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف پیامبران الهی این بود که مردم برای قسط و عدل قیام کنند و درسی که از امام حسین (ع) می‌توان گرفت درس قیام به حق و مبارزه با ظلم هر چند با پرداخت هزینه باشد، است.

امام جمعه گنبدکاووس حضور گسترده و همیشه در صحنه را سبب از بین رفتن منکرات در جامعه برشمرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر جز فروع مهم دین است که با حضور همیشگی و گسترده در صحنه می‌توان منکرات را از جامعه از بین برد و معروف‌ها را اجرا کنیم.

وی گفت: در این سه سالی که مسئولیت امام جمعه گنبدکاووس را دارم توانستیم با انسجام و وحدت با علمای اهل سنت، مدیران،  فرماندار و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی سطوح احقاق حق شهرستان را ارتقا بخشیده و بتوانیم اتفاقات خوبی را در منطقه رقم بزنیم.

بیگ محمدی نماینده جامعه اهل سنت و یکی از فعالان فرهنگی اهل‌سنت اظهار کرد: جمعی از نخبگان، علما، معتمدین و جوانان اهل‌سنت ترکمن برای حمایت و رضایت از امام جمعه اهل تشیع گنبدکاووس به دیدار وی آمدند.

وی افزود: از زمانی که حجت‌الاسلام ترابی در گنبدکاووس مستقر شدند علاوه بر افزایش اتحاد و همبستگی سبب بصیرت‌افزایی و خدمات متوازن بین اهل سنت و شیعه شدند و رضایت عمومی در جامعه اهل‌سنت نسبت به وی به وجود آمده است.

فعال فرهنگی اهل‌سنت گفت: هدف از دیدار ما با حجت‌الاسلام ترابی تحکیم وحدت و امنیت منطقه، تحقق آرمان و اهداف انقلاب اسلامی در گنبدکاووس است.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول