اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری همایش عفاف و حجاب در جوار بقاع متبرکه زنجان

به مناسبت هفته عفاف و حجاب، همایش عفاف و حجاب در زنجان با حضور مادر شهیدان خالقی‌پور برگزار شد.

برگزاری همایش عفاف و حجاب در جوار بقاع متبرکه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از 15 تا 21 تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است و همزمان با این هفته برنامه‌های متعددی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

طبق نام‌گذاری صورت گرفته شنبه 15 تیرماه به عنوان «عفاف و حجاب‌، فریضه الهی، سیره فاطمی (س)»،  یکشنبه ۱۶ تیر به عنوان «عفاف و حجاب‌، تجلی فطرت، تاج بندگی» و دوشنبه ۱۷ تیرماه به عنوان « عفاف و حجاب‌، حقوق شهروندی، احترام به قانون»، سه‌شنبه ۱۸ تیر به نام «عفاف و حجاب‌، تکریم خویشتن، احترام به آزادی» و چهارشنبه ۱۹ تیر به عنوان «عفاف و حجاب‌، اخلاق مداری، خانواده سالم» و پنج‌شنبه ۲۰ تیر«عفاف و حجاب‌، میراث ایرانی، گرایش جهانی»، جمعه ۲۱ تیر به عنوان «عفاف و حجاب‌، امنیت اجتماعی، وصیت شهیدان» نام‌گذاری شده است.

در همین راستا طی این هفته برنامه‌های متعددی در استان زنجان برگزار می‌شود که یکی از آنها برگزاری تجمع مدافعان حریم خانواده است.

بر همین اساس امروز تجمع مدافعان حریم خانواده در جوار بقاع متبرکه زنجان و در مرکز استان در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با حضور مادران شهید خالقی‌پور برگزار شد.

مادر شهیدان خالقی‌پور در این مراسم ضمن تأکید بر رعایت عفاف و حجاب گفت: در واقع فلسفه ایثار شهدا حفظ ناموس و ارض و چادر بود، از همین رو باید تلاش کنیم که رعایت عفاف و حجاب را در جامعه داشته باشیم.

وی  همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سه فرزند شهیدش اظهار کرد: فرزند عزیز است و بنده سال‌هاست که به یاد فرزندانم زندگی می‌کنم اما قداست چادر و حجابم از خون سه فرزند شهیدم بیشتر است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در حاشیه این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های مناسبتی روز عفاف و حجاب برگزاری همین همایش بود، اما به منظور تبیین هرچه بهتر موضوع عفاف و حجاب نمایشگاه‌های موضوعی نیز برگزار می‌شود.

لیلا رمضانی تقدیر از بانوان محجبه و موفق دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های بصیرتی و برگزاری تریبون‌های مختلف را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این حوزه عنوان کرد و گفت: همچنین فردا در پیاده‌راه سبزه‌میدان نیز تجمع حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این تجمعات تعمیق گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و نمایش قدرت نرم انقلاب اسلامی است که نشان دهد، پایه‌های دینی مردم بسیار قوی و حجاب و عفاف برای آنها اهمیت دارد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول