اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشیک‌های اطفای حریق منابع طبیعی در زنجان 24 ساعته شد

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از امروز یکم تیرماه فعالیت کشیک‌های اطفای حریق منابع طبیعی 24 ساعته شد.

کشیک‌های اطفای حریق منابع طبیعی در زنجان 24 ساعته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که از از اول تیر‌ماه فعالیت کشیک‌های اطفای حریق منابع طبیعی در همه شهرستان‌های استان 24 ساعته شده است، اظهار کرد: 100 کشیک برای اطفای حریق در جنگل و مراتع استان به صورت 24 ساعته در آماده‌باش کامل هستند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: این اقدام در راستای حفظ منابع خدادادی و جلوگیری از کاهش خسارات ناشی از آتش‌سوزی با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در مراتع و جنگل‌ها انجام می‌گیرد.

وی به همکاری دهیاران و همچنین جوامع محلی برای اطفای حریق در مناطقی که آتش گرفته است، تاکید کرد و گفت: در خرداد‌ماه سال‌جاری 10 هکتار از اراضی ملی و طبیعی طعمه حریق شد.

لطفی علت این آتش سوزی‌ها را عمدی اعلام کرد و گفت: طبق ماده 45 قانون مجازات آتش سوزی نباتات، مزارع، باغات و یا محیط‌های مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت ماموران منابع طبیعی ممنوع است و در صورتی که منجر به حریق شود مرتکب به حبس دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطر نشان کرد: طبق ماده 46 هر کس مبادرت به روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی کند، به حبس از سه ماه تا یک سال برای هر درخت که پی زده و روشن کرده است همراه با پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

وی افزود: برای آتش سوزی‌های عمدی مراتع و جنگل‌ها نیز قانون مجازات‌هایی در نظر گرفته است و متخلفین به سه تا 10 سال حبس محکوم می‌شوند.

لطفی افزود: در سال ۱۳۹۸ برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها تعداد 10 دستگاه دمنده، 300 عدد آتش کوب، 50 عدد فلکس بک ( آب پاش کوله ای )، 200 جعبه کمک‌های اولیه، هشت دستگاه خودروهای مجهز به دستگاه‌های پترو فایر، 100 عدد چراغ قوه، 100 ثوب البسه اطفاء حریق و 100 جفت پوتین در اختیار منابع طبیعی تمامی شهرستان‌های استان زنجان قرار گرفته است.

انتهای پیام /۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول