اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فارس گزارش می‌دهد

از برگزاری نشست‌های تخصصی تا رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در زنجان

برگزاری نشست‌های تخصصی، رژه یگان حفاظت منابع طبیعی و ... از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته منابع طبیعی در زنجان است.

از برگزاری نشست‌های تخصصی تا رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با توجه به نزدیکی هفته منابع طبیعی جلسه هماهنگی گرامیداشت این هفته در زنجان صبح امروز در محل اداره کل منابع طبیعی استان زنجان برگزار شد.

 11 اسفند‌ماه نشست 18 ائمه جمعه با مدیر، معاونین و رؤسای شهرستان‌ها در سالن جلسات نهالستان کوشکن با حضور مدیرکل دادگستری استان و مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ، 10 اسفند‌ماه، سخنرانی مدیرکل قبل از  خطبه‌های نماز جمعه و صحبت رؤوسای ادارات در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان محل خدمت در 17 اسفند‌ماه، نهالکاری با حوزه علمیه امام صادق(ع) و حوزه علمیه خواهران، توزیع نهال و ... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته برای هفته منابع طبیعی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در این نشست با اشاره به آیاتی از کتاب آسمانی قرآن با موضوع امانت‌داری اظهار کرد: ما همواره باید تلاش کنیم از نزاع و تفرقه و چند دستگی دوری کرده و به دنبال همدلی و یک‌رنگی و وحدت باشیم و در کنار هم با هدف حفظ و حراست از منابع طبیعی و تحقق شعارهای این هفته تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها باید برنامه‌های اداره کل را در اشل و سطح کوچک در مناطق تحت مدیریت خود عملیاتی کنند، ابراز کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در این هفته مسؤولان سایر دستگاه‌ها برای آشنایی با فعالیت‌ها به ادارات منابع طبیعی برای تبریک این هفته حضور یابند تا موجب دلگرمی و افزایش روحیه همکاران منابع طبیعی شود.

*توزیع 200 هزار اصله درخت در زنجان

جلیل سلطان‌نژاد، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به نشست‌های این معاونت با مسؤولان شهری و استانی طبق عناوین اعلام شده در هفته منابع طبیعی در راستای گرامیداشت روز درختکاری و توسعه جنگل اضافه کرد: 200 هزار اصله نهال در سال‌جاری بر اساس نیازهای اعلامی به شهرستان‌ها ارسال خواهد شد.

پیمان فقیه، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل مناطع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با بیان اینکه 18 اسفند‌ماه به نام منابع طبیعی، مردم و حفاظت و حمایت نامیده شده است، ادامه داد: مسؤولیت برگزاری برنامه‌های این روز بر عهده معاونت حفاظت و امور اراضی گذاشته شده که از راهنمایی‌های مسؤولان ادارات و معاونان، نظامیان و قضات برای برگزاری هر چه بهتر برنامه در قالب نشستی بهره‌مند خواهیم شد.

منصور  خسروی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان هم در این جلسه از هماهنگی‌های صورت گرفته برای اجرای رژه یگان حفاظت در روز 18 اسفند‌ماه خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و رئیس ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز برگزاری مسابقه سالانه «جام همیار طبیعت» با هماهنگی آموزش و پرورش را از برنامه‌های تاثیرگذار در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی در نقاط روستایی عنوان کرد و گفت: در سطح استان نیز پیشنهاد می‌شود مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت برگزار شود که تحقق این امر در تهیه آرشیو عکس از عرصه‌های طبیعی موثر واقع خواهد شد.

علی حسینی‌فرد رژه دوچرخه‌سواران، نشست‌های علمی و تخصصی در دانشگاه زنجان و .... را از برنامه‌های ترویجی این بخش اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته منابع طبعی در زنجان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های باکیفیت در نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی و مردم نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

خلیل آقاجانلو بازدید ائمه جمعه و مسؤولان و ... از پروژه‌های اداره کل را مثبت دانست و بر لزوم برگزاری برنامه‌های قوی فرهنگ‌ساز در سطح شهر بین مردم و دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: همه برنامه‌ها باید مستندسازی شوند.

جانشین دبیر ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان نیز با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با ارگان‌ها و سازمان‌های استان برای گرامیداشت هفته منابع طبیعی تصریح کرد: چهارشنبه 15 اسفند‌ماه روز ملی درختکاری نام‌گذاری شده که در این زمینه جلسات مشترک با شهرداری برای غرس نهال در 15 اسفند در نقاط هدف سطح شهر برگزار خواهد شد.

 بتول علی‌پناهی با اشاره به اینکه ضروری است تا هفته منابع طبیعی در بین مسؤولان استان جا بیفتد، تصریح کرد: این دیدگاه می‌تواند سبب ارتباط تنگاتنگ مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی با اداره کل منابع طبیعی شود.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول