اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرونده‌های مُسن و معوق در اولویت رسیدگی قضائی قرار گیرد

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با پیش‌بینی کاهش پرونده‌های مُسن و معوق برای هر حوزه قضائی، از تضییع حقوق مراجعان جلوگیری می‌شود.

پرونده‌های مُسن و معوق در اولویت رسیدگی قضائی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در جلسه شورای برنامه‌ریزی در جمع اعضای شورای معاونان، به عملیاتی کردن برنامه‌های سال ۱۴۰۲ تأکید کرد.

وی گفت: برنامه عملیاتی سال جاری ناظر بر مدیریت هدفمند و هوشمندانه خدمت به مردم است و در جایگاهی که منافع شهروندان مطرح باشد، دستگاه قضائی با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: برنامه عملیاتی دارای عناوین و سرفصل‌های متعددی است که برای هر یک از بخش‌های دستگاه قضائی وظایفی را مترتب کرده و ملاک عمل نتیجه‌محور و مثمر بودن است.

عبداللهی تصریح کرد: مراجعان به دستگاه قضائی انتظار دارند پرونده‌ها با سرعت، صحت، دقت و البته با اتقان در رسیدگی، منجر به دست‌یابی حقوق قانونی آنان شود.

وی افزود: بر همین اساس، رسیدگی به پرونده‌های قضائی نباید مشمول مرور زمان نامتعارف قرار گیرد و به پرونده‌های موسوم به معوق و مُسن تبدیل شود؛ لازمه عدم بروز این اتفاق، تلاش و اهتمام تمامی شعب استان سمنان برای کاهش موجودی در رسیدگی به جمیع پرونده‌ها و البته این قبیل پرونده‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با پیش‌بینی کاهش پرونده‌های مُسن و معوق برای هر حوزه قضائی، امید است از وقوع تضییع حقوق مراجعان جلوگیری شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول