اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رئیس کل دادگستری سمنان: عوامل حوادث اخیر شاهرود مجازات می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: عوامل وقوع حوادث روزهای گذشته در شاهرود باید شناسایی و بدون اغماض به مراجع قضائی صلاحیت‌دار معرفی و مجازات بازدارنده برای آنان صادر شود.

رئیس کل دادگستری سمنان: عوامل حوادث اخیر شاهرود مجازات می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، در پی وقوع حوادث متعدد در شهرستان شاهرود طی روزهای گذشته و به‌منظور حفظ امنیت روانی مردم و جامعه، جلسه فوق‌العاده شورای تأمین با دعوت محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در سالن جلسات دادگستری شاهرود برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح هدف از برگزاری این جلسه گفت: متأسفانه در روزهای گذشته اتفاقات مختلفی در حوزه قضائی شاهرود به وقوع پیوسته که باید ضمن رعایت آرامش عمومی جامعه، با مجریان وقوع آن حوادث برخورد قانونی و قاطع شود.

عبداللهی ادامه داد: دستگاه قضائی صیانت و حفاظت از حقوق مردم و جامعه را امری ضروری و مهم می‌داند و ضمن تأکید بر برابری همه در قبال قانون، چنانچه اشخاص با عدم کنترل هیجانات یا از روی قصد و نیت عامدانه آرامش عمومی را جریحه‌دار کنند، برابر موازین قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این جلسه که امام جمعه شاهرود، فرماندهی فراجای استان و اعضای شورای تأمین حوزه قضائی شاهرود نیز حضور داشتند، خاطرنشان کرد: جرائم مخل امنیت روانی مردم دارای مصادیق گوناگونی است و برخورد با این جرائم و توجه به دغدغه آحاد جامعه به‌ویژه افراد ارزشی و انقلابی مطالبه دستگاه قضائی از مسؤولان دخیل در این موضوعات محسوب می‌شود.

عبداللهی افزود: نباید ضریب امنیت استان سمنان لطمه ببیند و سریعاً ضاربان حادثه پارک بلوار، سوء‌قصدکنندگان به وکیل دادگستری، عامل کشف حجاب مقابل مسجد قلعه شاهرود و ضارب محیط‌بان شاهرودی شناسایی و دستگیر شوند و به اعمال آنها رسیدگی شود.

وی تأکید کرد: عوامل وقوع حوادث روزهای گذشته باید شناسایی و بدون اغماض به مراجع قضائی صلاحیت‌دار معرفی و مجازات بازدارنده برای آنان صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: نهادهای مسؤول رصد و پایش فعالیت‌های فعالان فضای مجازی را ادامه دهند و در صورت نیاز با کسب دستور مقامات قضائی نسبت به منع قانونی فعالیت مجازی آن دسته از فعالان مجازی که قصد صدمه به امنیت روانی مردم دارند، اقدام کنند.

وی یادآور شد: دستگاه قضائی نمی‌گذارد جان، مال و امنیت اجتماعی جامعه مورد تعرض قرار گیرد و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به اصحاب رسانه توصیه کرد: رسانه‌های محلی و اصحاب اطلاع‌رسانی سعی کنند در اطلاع‌رسانی این گونه مسائل یار و یاور نهادهای امنیت‌آفرین بوده و با مدیریت عملکرد خویش، امید و وحدت را بیش از پیش به جامعه منعکس و از وقوع رفتارهای هنجارشکن و التهاب‌آفرین خودداری کنند.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول