اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رئیس کل دادگستری سمنان: محل نگهداری خودروهای توقیفی ساماندهی شود

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: پارکینگ‌ها و محل نگهداری خودروهای توقیفی در این استان ساماندهی شود.

رئیس کل دادگستری سمنان: محل نگهداری خودروهای توقیفی ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در اجرای دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه، به مدت پنج ساعت از محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان بازدید کرد.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه صادره از سوی رئیس قوه قضائیه و به منظور حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، بازدید از پارکینگ‌های نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان انجام شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: وسایل نقلیه توقیفی ناشی از اعمال قوانین از قبیل قانون مجازات اسلامی، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قانون امور گمرکی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که تسریع در ساماندهی آن وسایل نقلیه و نحوه نگهداری آن‌ها، پیگیری می‌شود.

عبداللهی با اشاره به بخشی از تکالیف ضابطان عام در این دستورالعمل افزود: توقیف وسایل نقلیه توسط مأموران جزو در موارد مصرح قانونی و یا برابر دستور مقام قضائی ممنوع است.

وی دستور ساماندهی وسایل نقلیه موتوری ازجمله رسوبی و غیر رسوبی را صادر کرد و گفت: در شهرستان‌های شاهرود و دامغان دستور ساماندهی تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ وسیله نقلیه و تعداد یک هزار و ۲۶۴ مورد موتورسیکلت و خودرو رسوبی و غیر رسوبی و در مجموع چهار هزار و ۱۸۷ مورد وسیله نقلیه موتوری صادر و تعیین تکلیف قانونی شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: با کارگروهی که در استان سمنان در مورد ساماندهی این توقف‌گاه‌ها طبق دستورالعمل، تشکیل شده و با بازدید میدانی به عمل آمده، باید دستگاه‌های مسؤول ظرف مهلت سه ماه آینده نسبت به تسطیح محوطه، ساماندهی، تفکیک، نگهداری صحیح از وسایل نقلیه اقدام کنند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول