اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جهاد در بیمارستان| بسیجیان به یاری مدافعان سلامت شتافتند

فعالیت بیش از ۳۰ جهادگر شاهرودی در بیمارستان کرونایی‌های این شهرستان آغاز شده است و بسیجیان به یاری مدافعان سلامت شتافتند؛ جدای از این، تلاش‌های متعدد دیگری از خدمت به سالمندان گرفته تا جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

جهاد در بیمارستان| بسیجیان به یاری مدافعان سلامت شتافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مرحله سوم رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه در سراسر کشور از جمله استان سمنان در روزهای اخیر آغاز شده است و در این راستا، برنامه‌های جدیدی با تلاش بسیجیان، پاسداران، نیروهای مردمی، نیکوکاران، دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای حمایتی در قالب این رزمایش اجرایی می‌شود.

با تلاش بسیج و سپاه قائم (عج) استان سمنان، تشکیل گروه‌های جهادی بسیجیان در استان سمنان در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه افزایش یافته است و در روزهای گذشته، تعداد زیادی از گروه‌های بسیجی وارد میدان شده‌اند.

فعالیت‌های مختلفی برای خدمت به محرومان، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا انجام شده است و بسیجیان از دیگر اقشار جامعه نظیر بازنشستگان، سالمندان و مدافعان سلامت نیز به‌سادگی گذر نکرده‌اند و فعالیت‌هایی برای کمک به این قشرها نیز انجام شده است.

از کمک به سالمندان تا فروش گل

جهادگران بسیجی شاهرود در راستای مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، خدمت به سالمندان محله را پیگیری کرده و علاوه بر آن، آبمیوه طبیعی برای کادر درمان این شهرستان تهیه کردند.

در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و مواسات در روزهای کرونایی و در راستای مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه که علاوه بر کمک‌های معیشتی، اقدامات دیگری در خدمت به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اجرا شود، جهادگران بسیجی شاهرود اقدامات متنوعی را در حال اجرا دارند.

بسیجیان جهادی پایگاه امام علی (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ع) با شناسایی خانواده‌های سالمند شهرک امام خمینی (ره)، پیگیر امور آنها هستند.

بسیجیان در اقدامی جالب توجه، تعمیر و مرمت سرویس بهداشتی منزل یک خانواده سالمند را انجام دادند و گل‌های داخل منزل را نیز که زیاد رسیدگی نمی‌شد، با هماهنگی این خانواده به فروش رسانده و مبلغ آن را تحویل این خانواده دادند.

برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی

همچنین به همت پایگاه مقاومت بسیج کمیل شاهرود، بیش از ۳۰۰ لیتر آب‌میوه طبیعی سیب تهیه و به کادر درمان و بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اهدا شد.

۱۵ دانشجوی رشته‌های پزشکی و پرستاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در قالب قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی شهرستان در بیمارستان امام حسین (ع) و نقاهتگاه و مرکز بهداشت این شهرستان به‌کارگیری شدند.

گروه‌های جهادی بسیج مساجد و محلات شاهرود نیز با ایجاد ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه فعال شده‌اند تا در هفته بسیج بتوانند بسته‌های معیشتی و بهداشتی و جهیزیه و... را تهیه و به آسیب دیدگان از کرونا اهدا کنند.

فعالیت بیش از ۳۰ جهادگر در بیمارستان کرونا

مسؤول به‌کارگیری جهادگران سلامت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود هم از به‌کارگیری ۳۰ جهادگر بسیجی سلامت در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد.

مهدی فرهنگ‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به همه‌گیری ویروس منحوس کرونا و نیاز کادر درمانی شهرستان به همراهی و کمک اظهار کرد: در این راستا، بسیجیان همیشه در صحنه شهرستان شاهرود مانند موج نخست کرونا که به کمک کادر درمانی آمدند، این بار نیز به ندای رهبری لبیک گفتند.

او افزود: بیش از ۳۰ نفر از جهادگران بسیجی زن و مرد در شاهرود با سازماندهی و توجیه وارد عرصه کمک به کادر درمانی شدند.

مسؤول به‌کارگیری جهادگران سلامت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: این جهادگران بسیجی در بیمارستان به کارهای خدماتی و خدمت به بیماران کرونایی می‌پردازند تا با تلاش‌های خود از آمال کادر درمانی، پرستاران و بیماران بستری در این بیمارستان بکاهند.

فرهنگ‌دوست ادامه داد: جهادگران بسیجی به‌صورت ۲۴ ساعته و در قالب گروه‌بندی‌های مشخص به خدمت می‌پردازند.

او بر لزوم تداوم ارائه این خدمات توسط گروه‌های جهادی بسیج در راستای خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمان شهرستان شاهرود تأکید کرد.

رفع گرفتاری‌های مردم؛ اولویت نخست

به‌هرحال، رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «یکی از مهم‌ترین مسائل در جامعه اسلامی، رفع فقر و رسیدگی به فقرا و نیازمندان است؛ هر کاری در کشور صورت می‌گیرد، باید با هدف رفع فقر و محرومیت و ایجاد رونق در زندگی عموم مردم - نه بخشی از مردم و قشرهای خاص – باشد» و این سخن نصب‌العین بسیجیان در سراسر استان سمنان قرار دارد.

این روزها همه به میدان آمده‌اند و کمک می‌کنند تا گرفتاری‌های ویروس منحوس کرونا هر چه سریع‌تر از سر مردم خوب استانمان برداشته شود و جامعه به زندگی عادی خود بازگردد.

اما از سویی، توجه عموم مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری‌های فیزیکی و دوری از دورهمی‌های خانوادگی نیز به‌شدت مورد تأکید قرار دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول