اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کمک مؤمنانه| شور مهربانی شاهرودی‌ها تمامی ندارد

مرحله جدیدی از رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود این روزها آغاز شده است و شور مهربانی شاهرودی‌ها تمامی ندارد.

روایت کمک مؤمنانه| شور مهربانی شاهرودی‌ها تمامی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در شاهرود که از ماه‌ها پیش در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برگزاری رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از ویروس منحوس کرونا در شهرستان بزرگ شاهرود همچنان از یاری همنوعان خود بهره‌مند می‌شوند.

مرحله جدیدی از رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود این روزها آغاز شده است و شور مهربانی شاهرودی‌ها تمامی ندارد.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در شاهرود

سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: در راستای مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در استان سمنان، قریب به دو هزار بسته معیشتی در شهرستان شاهرود در آستانه ۲۸ صفر تهیه و توزیع شد.

او گفت: با حضور مسؤولان شهرستان شاهرود و در راستای مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، قریب به دو هزار بسته معیشتی به همت سپاه ناحیه شاهرود در این شهرستان توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: این بسته‌ها شامل روغن، برنج، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی، حبوبات و گوشت گوسفندی و مرغ به ارزش هر بسته ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که به همت خیران و بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود تهیه و توزیع شد.

کمک ۷ میلیارد تومانی مردم شاهرود

علی‌اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس هم گفت: تاکنون مردم شهرستان شاهرود در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، بیش از هفت میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

او افزود: امروز همه باید در کنار مجموعه سپاه و همه دستگاه‌های کمک‌رسان به یاری نیازمندان بشتابیم تا بتوانیم به دنبال این اتفاقی که برای همه دنیا افتاده است، فشارهای اقتصادی را کاهش دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس با تشکر از همه بسیجیان و دست‌اندرکاران از طرف مردم گفت: نیروهای بسیجی، سپاه و همه خادمان این روزهای کرونایی باید بدانند که مردم در کنارشان هستند و اقداماتشان را فراموش نمی‌کنند.

خانی تصریح کرد: مردم همیشه از مسؤولان جلوتر هستند و به رفتار مدیران توجه نکرده و نمی‌کنند و امروز هم با حضور مردم، از این مشکلات سربلند بیرون می‌آییم.

اعزام تیم‌های پزشکی و دارویی ارتش به مناطق محروم

سرتیپ حجت‌الله غلامی، جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار هم در حاشیه مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه شهرستان شاهرود، با اشاره به اعزام چهار مرحله تیم‌های پزشکی در روستاهای محروم خارتوران، کالپوش، سطوه و طرود افزود: در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و مقابله با کرونا، تیم‌های پزشکی و دارویی این یگان خدمت‌رسانی خوبی به مردم داشته‌اند.

او گفت: حداقل هشت میلیون تومان در سه مرحله اعزام تیم‌های درمانی، داروی رایگان توزیع شده است.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار گفت: در راستای توزیع بسته‌های معیشتی، قریب به ۵۵۰ بسته معیشتی به همت کارکنان این یگان به نیازمندان اهدا شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک، رزمایشی را با اجرای برنامه‌های درمانی و بهداشتی و مردم یاری در منطقه زیراستاق شاهرود انجام خواهیم داد.

او تصریح کرد: تمرکز ارتش بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و عمرانی است و در این مدت، کارکنان این یگان برای سه خانواده شهید به مرمت و بهسازی منازل اقدام کرده‌اند که این فعالیت‌ها تداوم دارد.

جهاد مالی ادامه دارد

حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان، امام جمعه موقت شاهرود هم با اشاره به اینکه مردم از ابتدای انقلاب با هدایت‌های امام راحل و رهبری جلودار همه امور بوده‌اند، اظهار کرد: مردم در دوران دفاع مقدس مقاومت کردند و شهید شدند؛ امروز هم ایستاده‌اند و انقلاب را حمایت و پشتیبانی کردند.

وی گفت: در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نظام رهبری و ولایت، مردم با لبیک به ولایت به میدان می‌آیند و در همه عرصه‌ها حضور دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه مجاهدت‌های جانی و مالی در قرآن تأکید شده است و مردم ما هم در این مسیر حرکت می‌کنند، افزود: امیدواریم خداوند متعال به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز سلامتی، پایداری و سرافرازی عنایت و کمک کند در این جهاد مالی و انفاق شرکت کنیم و این مسیر را ادامه دهیم.

ما هستیم؛ مسؤولان هم به میدان بیایند

خیران و نیکوکاران شاهرودی در تمام روزهای پس از همه‌گیری ویروس کرونا ثابت کرده‌اند در میدان حضور دارند و یاریگر نیازمندان و محرومان خواهند بود و امروز انتظار مردم بیش از همه معطوف به مسؤولان است که در این حوزه با برنامه‌های بهتری ورود کنند.

هنوز بخش قابل‌توجهی از مردم به‌ویژه در مناطق دورافتاده و محروم استان سمنان نیازمند کمک‌رسانی هستند که باید برای آنها فکری شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول