اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جذب 491 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: 491 میلیون یورو توسط سرمایه گذاران خارجی در شهرکهای صنعتی استان قزوین سرمایه گذاری شده است.

جذب 491 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز در محل شهرکهای صنعتی استان بر گزار شد، اظهار کرد: با توجه به برخورداری استان قزوین از موقعیت اقتصادی و جغرافیایی مطلوب، در حوزه جذب سرمایه، شرایط خوبی دارد و ما به دنبال جذب سرمایه گذار براساس طرح آمایش، شرایط آلایندگی و میزان مصارف انرژی هستیم.

صفاری افزود: در حال حاضر 20 واحد در شهرک های صنعتی استان با سرمایه گذاری 491 میلیون یورو و سرمایه گذاران از کشورهای لهستان، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، آلمان، هند و افغانستان، فعالیت دارند که در نتیجه آن زمینه اشتغال 2305 نفر فراهم شده است.

وی در ادامه به ظرفیت های موجود در شهرکهای صنعتی استان اشاره و تصریح کرد: 15 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و سه شهر صنعتی خصوصی در استان قزوین فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ادامه داد: در استان قزوین 15 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و سه شهرک صنعتی خصوصی وجود دارد که 4 هزار و 861 هکتار زمین در اختیار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: بیش از 2 هزار هکتار از اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان عملیاتی شده اند و از فاز عملیاتی شهرک‌ها نیز هزار و 994  هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته که هزار و 736 هکتار آن واگذار شده است.

وی بیان کرد: در واگذاری زمین‌های صنعتی استان، 902 واحد صنعتی بهره‌بردار وجود دارد که از این تعداد 747 واحد فعال و 155 واحد غیرفعال می باشند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول