اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ممنوعیت خرید و فروش اراضی در شهرک‌های صنعتی قزوین/ فسخ و آزادسازی 47 قرارداد راکد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: هر گونه خرید و فروش و واگذاری اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان بدون اخذ مجوز مکتوب از شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین و رعایت تشریفات قانونی ممنوع می‌باشد.

ممنوعیت خرید و فروش اراضی در شهرک‌های صنعتی قزوین/ فسخ و آزادسازی 47 قرارداد راکد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به ابلاغ دستور استاندار در خصوص بررسی کامل مصادیق واگذاری‌ها و اراضی حبس شده و سوء جریان احتمالی واگذاری‌های غیر قانونی در شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: این شرکت با برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت، اقدامات پیشگیرانه، با تشکیل کارگروه دائمی ویژه پایش طرح‌های راکد واگذاری‌های انجام شده در شهرک‌های صنعتی و انجام بازدید میدانی از شهرک‌های صنعتی تقاضا محور با اولویت عدم اجرای تعهدات راکد و حبس نگه داشتن اراضی تخصیصی توسط متقاضیان سرمایه گذاری، اقدامات جدی را در دستور کار قرار داده است.

وی از شناسایی 30 فقره قرارداد واگذاری که در مراحل تخصیص زمین و نصب اسکلت سوله بودند و متاسفانه در حال حاضر راکد هستند، خبر داد و افزود: اقدامات لازم در راستای بازپس گیری و انجام تعهدات قانونی مبنی بر اتمام پروژه های مذکور در دست اقدام می باشد که تا چند ماه آینده کلیه این قراردادها با طرح در هیئت حل اختلاف و تعیین و تکلیف، به متقاضیان سرمایه گذاری واجد صلاحیت واگذار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بررسی مسیرهای موجود دلالی خرید و فروش اراضی غیرقابل انتقال در شهرک‌های صنعتی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی و اقدام دفترخانه‌های رسمی نسبت به ثبت نقل و انتقال و صدور وکالت نامه بدون اخذ استعلام از شهرک‌های صنعتی را از جمله برنامه‌های پیشگیرانه شرکت برشمرد.

صفاری همچنین مکاتبه با دادستان در خصوص تدابیر پیشگیرانه عدم خرید و فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مکاتبه با کلیه شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه در خصوص عدم دخالت و اظهار نظر در خصوص نقل و انتقال اراضی شهرک‌های صنعتی و عدم پذیرش وکالت‌نامه‌های مدنی جهت جلوگیری از سوء استفاده فرصت‌های قانونی برای دلالان نقل و انتقال زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در این رابطه اشاره و تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای شفاف سازی، اقدام به طراحی سایت جهت ارائه اطلاعات زمین‌های دارای مجوز نقل و انتقال در شهرک‌های صنعتی برای عموم متقاضیان سرمایه گذاری، تنظیم سیستم پایش طرح‌های صنعتی به صورت مکانیزه و کنترل عدم انحراف قراردادهای واگذاری زمین در شهرک‌ها از برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده کرده، به گونه ای که هر سرمایه گذار پس از دریافت زمین بصورت مکرر مورد پایش و ارزیابی تعهدات خود توسط سیستم نظارتی شرکت قرار خواهد گرفت.

صفاری در بخش دیگری از صحبت های خود از توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی تقاضا محور براساس طرح آمایش استان و در مسیر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در پایان گفت: در راستای فعال سازی قراردادهای واگذاری حق بهره برداری راکد، از ابتدای سالجاری تاکنون سه جلسه هئیت حل اختلاف و داوری با حضور نماینده حقوقی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تشکیل شده که ۴۷ قرارداد راکد با مساحت ۲۴ هکتار فسخ و آزادسازی شده و یا به متقاضیان سرمایه‌گذاری واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول