اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ایجاد شبکه نخبگانی زنان عرصه آموزش عالی

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده از ایجاد شبکه نخبگانی زنان عرصه آموزش عالی در وزارت علوم خبر داد.

ایجاد شبکه نخبگانی زنان عرصه آموزش عالی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فخر السادات نصیری مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در بیش از یک سال گذشته براساس دو رویکرد برنامه ریزی براساس مناسبت های تقویمی و برنامه ریزی براساس ماموریت و اهداف فعالیت های خود را آغاز کرد ه ایم، گفت: براساس ابلاغ وزیر علوم مساله اول شناسایی چالش‌های حوزه زنان و خانواده است که نیاز بود تعدادی از اندیشمندان خانم در وزارت علوم جمع شوند. بر همین اساس کارگروه های اتاق فکر را راه اندازی کردیم که براساس جلسات این کارگروه‌ها، ۳ گزارش سیاستی تهیه کرده و به وزیر علوم و معاونت‌های مربوطه ارائه دادیم.

وی افزود: همچنین کارگروه حجاب و عفاف را تشکیل دادیم، آئین نامه‌ای در خصوص اهداف و وظایف مشاوران تدوین کرد‌ه‌ایم که تصویب نهایی آن باقی مانده است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده  با بیان اینکه یکی از انتظاراتی که وزیر علوم داشت ایجاد شبکه نخبگانی در چند شاخه بود که یک بعد آن تخصصی است، اظهار داشت: بر فرض مثال ما دانشگاه‌های برخوردار ، نیمه برخوردار و دانشگاه با زیست‌بوم ضعیف داریم انتظار وزیر علوم این است که ما نخبه برتر در دانشگاه منطقه محروم را به منطقه برخوردار در تهران وصل کنیم.

نصیری افزود: برهمین اساس در نامه ای به پژوهشگاه‌ها اسامی تمامی بانوان را به تفکیک رشته و مرتبه‌ ای که دارند جمع آوری کرده ایم و به خود این‌ بانوان نامه ارسال کرده ایم تا مرتبه خود را تأیید کنند و این‌که چه شاخص‌هایی را در پنج‌سال اخیر کسب کرده‌اند مثلاً جزء یک درصد های برتر هستند یا مقاله‌های پراستناد داشته‌اند همه را جمع‌بندی کرده ایم و یک بانک اطلاعاتی از ۶۰۰ بانوی نخبه بدست آورده ایم.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده عنوان کرد: از مدیر فناوری اطلاعات و امنیت مجازی وزارت علوم درخواست کرده ایم سامانه‌ای برای ما راه‌اندازی کنند تا این شبکه نخبگانی در آن‌جا قرار گیرد که این یک بخش شبکه نخبگان تخصصی است، همچنین یک شبکه نخبگان از مدیران زن ایجاد کرده ایم که دو رویکرد دارد. در این شبکه زنان عرصه آموزش عالی تمایل خود در سهم‌مدیریتی را مشخص می کنند.

نصیری با بیان اینکه ۹ درصد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مشاور امور زنان و خانواده ندارند، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ۱۲ و نیم درصد مدیر زن در حوزه های عملیاتی و میانی فعال هستند، شبکه نخبگانی ایجاد شده کمک می کند در صورت نیاز به مدیر خانم از اطلاعات ارائه شده دراین شبکه استفاده شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول