اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأکید بر ضرورت ایجاد پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های دانشگاهی

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم بر ضرورت ایجاد پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های دانشگاهی تأکید کرد.

تأکید بر ضرورت ایجاد پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های دانشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رضا آزاد معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فعالیت روابط عمومی یک نهاد تصویری از آن نهاد است و امروز در دنیای تصویر هستیم، بنابراین روابط عمومی‌ها باید از همه لحاظ تقویت شوند چرا که روابط عمومی تصویر فعالیت هر نهاد است.

وی افزود: برخی اخبار دانشگاه‌ها در حال حاضر ارزش خبری چندانی ندارد و به اخبار تکراری تبدیل شده در حالیکه ما در دانشگاه‌ها دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم، ما در عرصه علم در هیچ زمانی فرود نداشتیم و علم ما همیشه رو به پیشرفت بوده است.

آزاد با بیان اینکه سوژه‌های دانشگاهی را باید به چشم دیگری ببینیم، ادامه داد: اینکه یک استاد ۵۰ سال است که کار در گوشه آزمایشگاه کار شاگردپروری را انجام می دهد سوژه بسیار مهمی است که باید رسانه ای شود.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم اظهار داشت: ما در شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها بحث اطلاع رسانی را داریم اما ضعیف است، در پایگاه های بین المللی به موضوع روابط عمومی دانشگاه ها توجه می کنند و این مسأله هم می تواند به عنوان یکی از شاخص های مهم در رتبه بندی دانشگاه ها مطرح باشد.

وی اضافه کرد: بحث بودجه هم بسیار مهم است، بحث اختصاص ۱۵ درصد بودجه به پژوهش و ۵ درصد بودجه به بخش فرهنگی بسیار مهم است اما برای اینکه هزینه کرد در این بخش ها دیده شود ما باید در بخش روابط عمومی تقویت شویم بنابراین بودجه این قسمت نیز بسیار مهم است.

آزاد عنوان کرد: ما در فضای رسانه‌ای به سمت چند رسانه‌ای حرکت می کنیم و از فضای سنتی دور می‌شویم، ما به مسؤولان روابط عمومی دانشگاه ها تأکید می کنیم که به سمت رسانه ای جدید حرکت کنند تا عقب نمانیم.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم با بیان اینکه رئیس جمهور از دانشگاه ها خواستند تا در حل مسائل کشور کمک کنند، گفت: دانشگاه ها این کار را می کنند اما اطلاع رسانی ضعیف است، در حال حاضر دانشگاه ها معین بهره وری نهادها شده اند این مسائل باید اعلام و ترویج شود.

وی با اشاره به بحث پیوست رسانه ای پروژه های دانشگاهی اظهار داشت: رسانه شبیه به شطرنج شده است، وقتی یک صحبتی می کنید باید واکنش طرف مقابل را دیده و بر همان اساس واکنش نشان دهید، دانشگاه ها باید حتما برای اقداماتشان پیوست رسانه ای داشته باشند تا از قبل افکار عمومی سنجیده و دیدگاه ها بررسی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول